Nieuw energiecollectief helpt bakkerijen naar een duurzame toekomst

Amstelveen, 28 november 2016

Nieuw energiecollectief helpt bakkerijen naar een duurzame toekomst

Het grootste, zakelijke energiecollectief van Nederland gaat bakkerijen helpen naar een duurzame toekomst. Niet alleen het energietarief kan lager, bakkerijen worden ook ondersteund bij het verminderen van hun energieverbruik en het toepassen van innovatieve, duurzame apparatuur.

Energiegebruik reduceren
‘Natuurlijk bieden wij als grootste, zakelijke energiecollectief een zeer scherp energietarief aan,’ vertelt Algemeen Directeur Raymond Dernier. ‘Door onze ervaring in de bakkerijenbranche gaan wij echter een stap verder. Met specifieke kennis ondersteunen wij bakkerijen bij het reduceren van het energieverbruik.’

In bakkerijen wordt veel gas gebruikt door ovens. ‘Deze ovens produceren veel restwarmte die kan worden teruggewonnen en worden ingezet voor bijvoorbeeld verwarming van gebouwen en warm tapwater,’ aldus Raymond. ‘Nieuwe apparatuur of het beter isoleren van het pand of de verschillende ruimtes kan vaak enorm bijdragen aan lagere energiekosten. Dit is in veel gevallen eenvoudig te regelen.’

Persoonlijke adviseur
‘Bij ons krijgen klanten persoonlijk advies. Het advies wordt op maat gemaakt want iedere bakkerij is anders. Samen wordt er gekeken naar energiebesparende oplossingen zodat we altijd de beste oplossing kunnen vinden voor het halen van de doelstellingen,’ vertelt Raymond.

Het energiecollectief is uitsluitend voor bakkerijen. Meedoen is gratis en vrijblijvend. Meer informatie over het collectief is te vinden op de website van Energy Department.