Boekenwinkels kopen energie slim in met nieuw energiecollectief

Amstelveen, 20 december 2016

Boekenwinkels kopen energie slim in met nieuw energiecollectief

Het grootste zakelijke energiecollectief koopt energie groot in, wat flinke voordelen met zich meebrengt. Hierdoor kunnen ze een scherp energietarief bieden aan boekenwinkels. Het nieuwe energiecollectief van Energy Department gaat echter verder. Zij bieden niet alleen een scherper tarief, maar ondersteunen ook bij het verlagen van het energieverbruik.

Eenvoudig besparen op energie

‘Tussen 2012 en 2015 sloot maar liefst 20% van de boekenwinkels zijn deuren in Nederland. Momenteel zijn er nog slechts 800 winkels open,’ zegt Algemeen Directeur Raymond Dernier. ‘Zonde! Door slimmer energie in te kopen en het energieverbruik te reduceren gaat de energierekening omlaag. Dat zou zomaar doorslaggevend kunnen zijn.’

‘Door bijvoorbeeld de ouderwetse TL-verlichting te vervangen met LED-verlichting kan tot wel 60% bespaard worden. LED-verlichting is een kleine investering, maar scheelt op korte termijn al flink in uw energieverbruik,’ aldus Raymond. ‘Ook wijzen we winkeliers op hun energieverbruik. Zet bijvoorbeeld de thermostaat een uur voor vertrek al omlaag. Of draai radiatoren dicht in ruimtes waar geen verwarming nodig is. Allemaal mogelijkheden om uw energierekening te verlagen.’

Vrijblijvend aanbod

‘Elk bedrijf krijgt een persoonlijk adviseur met wie energiebesparende mogelijkheden besproken worden. Doordat wij ook een lager energietarief kunnen bieden bespaart u dubbelop,’ aldus Raymond Dernier. Meedoen in het collectief voor boekenwinkels is geheel gratis. Na aanmelding krijgt u een vrijblijvend aanbod. Indien u akkoord gaat, verzorgt Energy Department de overstap.