Houten trappen? Ook die gaan met de tijd mee!

De trap is als middel om van het ene vloerniveau naar het andere te komen een onmisbaar object. Als er puur wordt gekeken naar de functie, wordt de trap vaak verbloemd, bijvoorbeeld in een afgesloten doorloop. Een trap kan echter ook juist ingezet worden als een architectonische blikvanger en een extra verfraaiing van de woning of het bedrijfspand. Op deze manier worden de verdiepingen ook duidelijker zichtbaar en voelbaar en wordt het meerlaagse pand meer één geheel.

Houten trappen
Houten trappen hebben van gewoonte een warm karakter en doen het dus ook goed in een rustiek en klassieke interieur. De laatste jaren keert de houten trap echter ook terug in de moderne interieurarchitectuur. Hout, indien goed afgewerkt, kan namelijk ook erg strak ogen. Hiertoe kan ook staal en glas worden ingezet als afwerking, verbindingen, leuning en stijlen. Moderne houten trappen worden daardoor steeds vaker toegepast. Hout heeft dan ook als pluspunt dat het in elke vorm afgewerkt kan worden, zowel recht en strak als rond en klassiek.

Een trap kan sierlijk zijn of juist imponeren, strak en koel of juist heel uitnodigend. Veel van deze aspecten liggen besloten in de materiaalkeuze. Hout wordt vaak geassocieerd met een klassieke, landelijke uitstraling, maar de trend voor 2012/2013 zijn juist houten trappen met een modern karakter. In een speciaal voor de klant ontwikkelde trappen design programma kunt u zelf een trap samenstellen en variëren in materiaalkeuze om zodoende een goed inzicht te krijgen in de mogelijkheden. Kijk hiervoor op de website http://www.kenngott.nl

Over KENGOTT
KENNGOTT International is sinds de stichting in het begin van de vorige eeuw volgroeid tot Europees marktleider in de trappenbouw met tegenwoordig 150 vestigingen. Door onze kennis en routine zijn wij in staat verrassende, niet voor de hand liggende combinaties van diverse materialen als natuursteen, hout, (roestvrij) staal, glas en kunststof te verwezelijken. Bekijk b.v. onze glazen trappen, stalen trappen en houten trap.
Wij helpen u uiteraard graag bij de keuze of ontwerp van de juiste trap voor u!

(1 stemmen, gemiddeld: 5,00 van de 5)

Ruben Vermeer