Uitreiking 100e 1We Riksja bij 1We The Chain

MVO=COOL@1We. Hoe cool maatschappelijk verantwoord ondernemen is, laat het business-programma ‘1We The Chain’ zien. Met in de tweede uitzending de uitreiking van de 100e 1We Riksja in Bangladesh. Het programma is vanaf 10 mei elke donderdag om 20.30 uur te zien op GoedTV (landelijk kanaal 995).

Het dynamische tv-programma ‘1We The Chain’ laat zien dat de tijd rijp is voor een andere vorm van ondernemerschap. Voor ondernemers die de zaken op een andere manier aanpakken. Dat is precies waar de gelijknamige businessclub voor staat: voor een nieuwe manier van denken én doen in deze veranderende wereld. Juist nu!

Expositie Van Horck
In de tweede aflevering heeft presentator Robbert Frank Hagens een gesprek met de internationaal gerenommeerde kunstenaar Hans van Horck. Als 1We Art Ambassadeur zet hij zich actief in voor 1We – Een Wereld Idee, de ontwikkelingsorganisatie nieuwe stijl. Op zondag 3 juni exposeert Van Horck zijn werk in 1We Studio 1 in Amersfoort, in combinatie met kunst uit Zimbabwe.

Verder een gesprek met retailexpert Jeroen Lutmers over de laatste ontwikkelingen op retailgebied. Onlangs doneerde Lutmers de 100e 1We Riksja, waarvoor hij in deze uitzending tot zijn grote verrassing een certificaat krijgt uitgereikt.
Met trainer/coach Monique Dijkstra praat Hagens over haar belangeloze inzet voor de 1We Academy, samen met diverse andere professionele trainers. Haar workshop ‘De Prijs Verkopen’ vindt op donderdag 24 mei plaats in 1We Studio 1.

Update Bangladesh
Vanuit Bangladesh verder een update van de 1We-ontwikkelingsprojecten in dit land. Met in de studio een gesprek met Sonny Sahiboe, een student van de Hogeschool Amsterdam, die onlangs afreisde naar de hoofdstad Dhaka voor een onderzoek over de 1We Empower Centres.

Het tv-programma ‘1We The Chain’ toont hoe eenvoudig maatschappelijk betrokken ondernemen eigenlijk is. Én dat het een win-win-winsituatie oplevert voor alle betrokkenen. Ook geïnteresseerd in een op maat gesneden invulling voor de maatschappelijke betrokkenheid van je bedrijf? Stem dan elke donderdag om 20.30 uur af op GoedTV, hét tv-kanaal dat 24 uur per dag staat voor een betere wereld.

Kijk voor meer informatie ook op www.1We.nl en www.GoedTV.nl.

1We - Een Wereld Idee

Als ontwikkelingsorganisatie nieuwe stijl staat 1We - Een Wereld Idee voor een nieuwe vorm van ontwikkelingssamenwerking in de 21e eeuw. Door vanuit een ondernemende, creatieve geest anders te denken én te doen. Dat dit werkt, bewijst de organisatie al sinds 2006. Met dynamische ontwikkelingsprojecten, waarin kansarme mensen met talent leren om te ondernemen en daarmee het heft in eigen hand te nemen. Het doel: empowerment van de nieuwe generatie in onderontwikkelde gebieden.