Magento mogelijkheden en functies

De afgelopen jaren is Magento zeer snel opgekomen als webwinkel software. In het afgelopen jaar is Magento in handen gekomen van Ebay en worden de meeste webwinkels die ontwikkeld worden met Magento gebouwd. Een Magento webshop is zeer gebruiksvriendelijk doordat je alles zelf kunt aanpassen en tevens kun je de shop zeer goed seo optimaliseren.

In dit artikel wordt ingegaan op het cms systeem en de functies van Magento.

CMS systeem

Het cms systeem van Magento is zeer uitgebreid en heeft veel voordelen ten opzichte van andere systemen. Als je inlogt kom je op het dashboard, waar je een kort overzicht krijgt van de laatste activiteiten. Naast het dashboard kan je naar de volgende pagina’s:

Beheren van bestellingen

Automatisch  wordt er bij een bestelling een mail naar de klant verzonden en deze komt tevens bij de tab verkopen binnen. Hier vind je een totaal overzicht van alle bestellingen en kan je doorklikken naar een individuele bestelling. Hier kun je er voor kiezen om de bestelling te versturen en de klant via de mail op de hoogte te stellen van de verzending.

Catalogus

Bij catalogus beheer je alle producten en categorieën. De categorieën kun je heel eenvoudig toevoegen en verwijderen en tevens kun je alles optimaliseren voor Google. Ook de producten zijn zeer uitgebreid en tevens biedt Magento de mogelijkheid tot het beheren van de voorraden.

Promoties

Bij promoties kun je kortingscodes en promoties beheren. Je kunt nieuwe kortingscodes aanmaken en doormiddel van voorwaarden bij de promoties kun je de promoties op specifieke producten of categorieën richten.

Nieuwsbrief

In Magento zit een functie om nieuwsbrieven te versturen en te beheren. Zelf raden wij aan om gebruik te maken van een extern systeem zoals Mailchimp omdat je daarmee betere analyses kunt maken.

Klanten

Bij klanten kun je de huidige klanten van je shop beheren en bewerken. Ook kun je nieuwe klanten toevoegen. Naast het beheren van klanten heb je klantengroepen, waardoor je een goede indeling van de klanten kunt maken.

CMS

Bij cms kun je informatie pagina’s maken en deze aan de shop koppelen doormiddel van statische blokken.

Rapporten

Magento biedt de mogelijkheid om rapporten uit te draaien. Zo kun je rapporten maken van je verkopen, producten en klanten.

Systeem

Bij de tab systeem stel je alle technische functies van je shop in. Tevens beheer je hier de cache en kun je nieuwe gebruikers aanmaken. Wanneer je nieuwe functies of modules installeert doe je bij de sub tab configuratie de instellingen van de module.

Wil jij een webwinkel beginnen of meer over Magento weten kijk dan voor een uitgebreid overzicht van de functies op Magento webshop.