Datagedreven start-up JIBSER brengt transparantie in recruitmentwereld

Uit internationaal onderzoek blijkt dat 61% van de organisaties aangeeft dat zijn talentacquisities onder de maat zijn. Bedrijven kiezen er daarom vaak voor om recruitment uit te besteden, waarmee ze de grip op hun doelstellingen en proces verliezen. De innovatieve werkwijze van JIBSER biedt die bedrijven een transparante oplossing voor deze problemen.

Oprichters Shahin Habbah en Anne Troelstra van JIBSER hebben 5 september een datagedreven werkwijze gelanceerd die de transparantie in de recruitmentwereld gaat brengen. “We spreken dagelijks bedrijfseigenaren en hr-managers die zich ergeren aan het feit dat de recruitmentmarkt duur en volkomen ondoorzichtig is. Het vinden van het juiste talent wordt steeds uitdagender en is met de huidige methodes nauwelijks meer te voorspellen”, aldus Habbah. Troelstra vult aan: “We werken methodisch en voorspelbaar tegen een veel lagere vaste investering per maand, zonder torenhoge recruitmentfees.”

Voorspelbare instroom kwalitatief talent

Talentacquisities zijn onder de maat, zo bleek uit internationaal onderzoek naar de hr-managers en bedrijfseigenaren die verantwoordelijk zijn voor recruitment in hun bedrijven. JIBSER wil hen helpen en de huidige recruitmentsector opschudden met transparantie en tijdsbesparing. Met behulp van een nieuwe methodiek wordt zonder recruitmentbureaus gezorgd voor een voorspelbare instroom van kwalitatief talent. Dit gebeurt via een solide methode, doelgroepdata en technologie, met als doel het creëren van voorspelbaarheid van de instroom van kandidaten.

Recruiting in de toekomst

Met de methodiek van JIBSER wordt het bereik van elke recruitmentcampagne gemaximaliseerd op basis van doelgroepdata, automatisch uitgevoerde technologieën en zelflerende algoritmen. Bedrijfseigenaren en hr-managers kunnen hiermee datagedreven werken en veel tijd besparen. De investering is echter vele malen lager, omdat een vergoeding wordt berekend voor de campagne zelf, ongeacht hoeveel mensen worden aangenomen. De visie van JIBSER op de toekomst is dat bedrijven hun grip terugkrijgen door hun traditionele manier van werven te transformeren naar een transparante en voorspelbare manier van werven. Dit bereiken zij door datagedreven strategieën in te zetten via een scala aan op maat geselecteerde online (social) mediakanalen.

Adam Smith