Business Shakers: nieuw ondernemersplatform voor praktische vraagstukken

Het nieuwe online platform Business Shakers is gelanceerd en biedt een one-stop shop voor ondernemers die op zoek zijn naar praktische informatie en antwoorden op hun vragen. Initiatiefneemster Janet Schouten is een ervaren ondernemer en professional in marketing en communicatie.

Business Shakers is gericht op startende ondernemers en ondernemers die hun onderneming willen laten groeien, met als missie ondernemerschap leuker en makkelijker maken. Het platform biedt e-learnings, blogs, activiteiten en coaching voor verschillende fases in het ondernemerschap. Het sluit aan bij de praktische vraagstukken waar je als ondernemer tegenaan loopt. Niet alleen de ‘wat’-vraag, maar juist ook antwoord op de ‘hoe dan’- en ‘waar dan’-vragen. Dat is iets wat op andere bekende platformen ontbreekt.

Fases ondernemerschap

Business Shakers speelt in op de verschillende fases van het ondernemerschap. Voor de starter bestaat dit uit het toewerken naar een ondernemingsplan in overzichtelijke en heldere lessen, het neerzetten van een goede huisstijl, de boekhouding en juridische documenten. Voor ondernemers die al een stap verder zijn gaat het over het winstgevender maken van je bedrijf, de marketing en het slimmer inzetten van financiën.

Creatief proces

“Het unieke karakter van Business Shakers houdt in dat we niet alleen uitleggen wat belangrijk is om te weten, we zorgen ook dat iemand het met de downloads voor zichzelf kan invullen”, zegt Janet Schouten. “De lessen zitten vol animatievideo’s, expertvideo’s en praktische tips, zodat het voor iedereen heel makkelijk wordt. Bij het bedenken van een naam ga je bijvoorbeeld een creatief proces in. Dat is voor velen geen dagelijkse business. Wij hebben daarvoor een uniek stappenplan met mindmap ontwikkeld, waarmee je het maximale uit dit creatieve proces haalt.”

Business Shakers heeft ook een businessclub, waar ondernemers kunnen netwerken en samenwerken. Door de verschillende experts en coaches samen te brengen, kunnen ondernemers het maximale uit hun bedrijf halen.

Adam Smith