Winnaars TANS Gala & Award 2013: Najib Amhali, Sadik Harchaoui en Chokri Mousaoui

Op zaterdag 13 april heeft de 15e editie van het TANS Gala & Talent Award plaatsgevonden. Op dit gala brengt netwerkorganisatie TANS jonge hoogopgeleide Marokkaanse Nederlanders en het bedrijfsleven, overheidsorganisaties en culturele instellingen samen. Het gala is net zoals vorig jaar ook dit jaar weer in samenwerking met en in de Stadsschouwburg Amsterdam georganiseerd.  Het programma was een afwisseling tussen entertainment, sprekers, heerlijk eten en de uitreiking van de TANS Achievement  en- Talent Award.

Uitreiking TANS Achievement en Talent Award

De Achievement en Talent Award zijn onderscheidingen die niet alleen bedoeld zijn als blijk van waardering voor de genomineerden / winnaars, maar vooral bedoeld als stimulans en inspiratie voor anderen. De Achievement Award wordt uitgereikt aan iemand die een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan de positieve beeldvorming van de Nederlands Marokkaanse gemeenschap. Dit jaar heeft TANS twee Achievement Awards uitgereikt, één voor cultuur en één voor bedrijfsleven. De Achievement Award cultuur is dit jaar gewonnen door cabaretier en acteur NAJIB AMHALI.  De Achievement Award bedrijfsleven is dit jaar uitgereikt aan de voorzitter van de raad van bestuur van FORUM, SADIK HARCHAOUI. De winnaars van de Achievement Awards zijn gekozen door het bestuur van TANS en zijn bekend gemaakt op de avond van het TANS Gala.  Beide ontvangen,  van Chaabi Bank, een geheel verzorgde reis naar Marokko.

Naast de Achievement Award wordt ook de Talent Award uitgereikt aan een opkomende uitblinker die aan het begin van zijn of haar carrière staat en van wie we in de toekomst nog veel gaan horen. Dit jaren waren de genomineerden: Historica Nadia Bouras, ondernemer Chokri Mousaoui en expert nieuwe media Omar Kbiri. Op de website van TANS www.tans.nl, konden de bezoekers stemmen op 1 van de genomineerden. Dit jaar heeft  ondernemer CHOKRI MOUSAOUI met 63% van de stemmen de Talent Award gewonnen. Chokri ontvangt van de Baak Business Academy een opleiding naar keuze  t.w.v. 5000 euro.

TANS (The Ambitious Networking Society) is een landelijke netwerkorganisatie die zich al 16 jaar inzet als bruggenbouwer tussen jonge hoogopgeleide Marokkaanse Nederlanders en het bedrijfsleven, overheidsorganisaties en culturele instellingen. Daarnaast zet TANS zich in voor de ontwikkeling van multicultureel talent. Op deze wijze probeert TANS bij te dragen aan de verbetering van de beeldvorming van Marokkaanse Nederlanders. Daarnaast biedt zij een platform voor professionals en studenten om elkaar te ontmoeten en zichzelf verder te ontwikkelen. Meer informatie over TANS vindt u op: www.tans.nl

Sakina Belhaj