Reglement voor fietsen in Spanje

In Spaanse steden zoals Sevilla of Zaragoza hebben hun eigen regels inzake mobiliteit en fietsen, zodat groepen in andere steden zoals A Coruña eisen dat dezelfde weg wordt gevolgd en het gebruik van fietsen wordt geregeld. De voorbeelden die moeten worden gevolgd en de verschillende mogelijkheden van de verordening zijn talrijk.

Daarnaast geven wielerassociaties in deze stad verschillende meningen over wat een fietsverordening moet aanpakken, hoe het een echt alternatief voor auto’s moet maken, het gebruik van de fietsstrook en dit proces op een participerende manier uit te voeren.

Hoe worden dit soort voorschriften verwerkt?

Het proces dat is uitgevoerd vanuit andere steden die wetgeving hebben opgesteld over stedelijke mobiliteit is heel anders. Met betrekking tot het proces om de verordening uit te voeren, vallen de verenigingen van fietsers samen. De beste optie is dat de Raad naar verenigingen en deskundigen gaat, mensen die verkeersveiligheid kennen.

Kopiëren om niet te falen

De eenvoudigste en snelste manier om de hulp- of mobiliteitsvoertuigen te regelen, is door de voorschriften van een andere stad na te leven die deze al in gebruik heeft. De beste regelgeving is die van Barcelona, ​​die een zeer nuttige en eenvoudige koppeling heeft, verschillende soorten persoonlijke voertuigen vaststelt en, afhankelijk van hoe ze zijn, een categorie toewijzen, die beperkt waar deze kan circuleren, volgens welke regels en omstandigheden .

Functioneel of recreatief

De fietsstroken kunnen een object van vrije tijd zijn en de stimulans van de fiets of een functioneel karakter, zodat ze een echt alternatief zijn voor andere transportmiddelen om naar het werk te gaan of zich door de stad te verplaatsen. De leden van de wielerverenigingen zijn het erover eens dat het toeristische en niet-functionele doel van de reeds gebouwde fietsstrook een groot probleem is.

Bus en fietsen in de hand

Het uitvoeren van de fietsstrook gaat gepaard met tijdelijke en monetaire kosten, maar er zijn maatregelen zoals het vaststellen van rijstroken die worden gedeeld tussen auto’s en fietsen met een limiet van 30 kilometer per uur of het herstellen van de busbaan, die als alternatief zou kunnen dienen. Over het gebruik van de busbaan als alternatief of transitiemiddel voor de fietsstrook zijn er verschillen tussen de verenigingen.

Andere niet-gemotoriseerde voertuigen

De mogelijke verordening heeft de mogelijkheid om alleen de fiets te regelen, aangezien dit het meest gebruikte voertuig is of al degenen die niet gemotoriseerd zijn als scooters of skateboards. Wat betreft het belang van andere middelen dan de fiets, geven de associaties ze verschillende relevantie. Andere alternatieve middelen gaan veel vooruit, er zijn elektrische scooters die een echt alternatief zijn, je moet hiermee rekening houden.

Als u erover denkt om efficiënt en ecologisch te gaan werken, kunt u een elektrische scooter of fiets kopen bij de Helliot Bikes online fietswinkel. U hoeft zich geen zorgen te maken over regelgeving, ze zijn er allemaal om u meer veiligheid te bieden wanneer u door de stad of in de omgeving reist.

We komen morgen terug met een nieuw artikel van je favoriete producten.

Tot morgen fietsers!