Inventariseer zelf snel en eenvoudig of u klaar bent voor het automatiseren van uw testproces

Praegus lanceert een uniek product in de markt, de “Praegus Smart Indicator” (PSI). De PSI is per direct voor iedereen toegankelijk en biedt iedere organisatie de unieke mogelijkheid om snel en eenvoudig te inventariseren of ze klaar is voor het automatiseren van het testproces. De PSI is een korte vragenlijst (QuickScan) waarbij ingezoomd wordt op de diverse aspecten die een rol spelen bij testautomatisering, zoals organisatie (mensen en kennis), middelen en testproces. De PSI kan op ieder moment van de dag online worden ingevuld en is kosteloos te benaderen via www.testscan.nl. Direct na het invullen van de vragenlijst geeft de PSI een globaal, op maat afgestemd, advies ten aanzien van de mogelijkheden van testautomatisering in iedere organisatie.

Geautomatiseerd testen kan een oplossing bieden, bijvoorbeeld bij het veelvuldig hertesten van systemen (regressietesten). In iteratieve en Agile omgevingen ontstaat dan ook steeds vaker een goede business case voor geautomatiseerd testen. Het toenemende belang van regressietesten leent zich bij uitstek voor de inzet van testautomatisering. Naast regressietesten zijn er nog vele andere redenen om te automatiseren, bijvoorbeeld voor het verhogen van de dekkingsgraad, meer consistentie in de uitvoering, ondersteuning bij het uitvoeren van complexe testen of het inkorten van de benodigde doorlooptijd bij de testuitvoering (efficiëntie).

In veel organisaties wordt er gestart met testautomatisering, vaak zonder doordacht beleid, gedegen (tool)onderzoek of aandacht voor reusability en maintainability (van o.m. testscripts). Vaak wordt dan voor veel geld een (of meerdere) tool(s) aangeschaft of wordt een Open Source tool in gebruik genomen waarvoor de nodige (technische) skills en vaardigheden niet of onvoldoende in huis zijn. In enkele gevallen komt het ook voor dat het huidige testproces zich (nog) niet leent voor testautomatisering. Een risico (valkuil) in dergelijke gevallen is dat het beoogde rendement van testautomatisering niet of nauwelijks haalbaar is. Echter, door stapsgewijs de juiste keuzes te maken wordt veel frustratie voorkomen en kan het beoogde rendement wél worden behaald.

Nieuwsgierig? Vul dan de PSI in op www.testscan.nl.

Meer informatie over de diensten van Praegus is te vinden op de website van Praegus www.praegus.nl.

Contactpersonen:

Marte van Balen-Zonderland: +31(0)36 751 9748 / +31(0)64 353 1116

Marcel Hogenhout: +31(0)36 751 9748 / +31(0)65 391 4778

info@praegus.nl / twitter.com/praegus / facebook.com/praegus

Over Praegus

Praegus is een testconsultancyhuis, een “full service” testdienstverlener. De dienstverlening van Praegus behelst een scala aan diensten, specifiek gericht op software testing, variërend van test expertise op uitvoerend vlak tot advies in (test)procesverbetering en trainingen. Praegus ontwikkeld eigen, vernieuwende proposities die toegevoegde waarde hebben in testland en bij haar klanten. Praegus heeft een sterke focus op Test Awareness, Geautomatiseerd Testen, Testen van Mobiele- en Web applicaties en het verzorgen van trainingen en opleidingen.

Praegus begeleidt organisaties onder andere bij het analyseren en/of opstellen van een business case voor testautomatisering en het begeleiden van een gestructureerd selectie- en implementatieproces van (test)tools. Een Proof of Concept (PoC), met bijbehorende evaluatie, of het bepalen van de ‘Return on Investment’ (ROI) behoren tevens tot de diensten van Praegus. De PSI is hierbij een perfecte eerste stap. Praegus heeft hiervoor onder meer een eigen ROI-calculator en tool-selectie-matrix ontwikkeld.

Praegus biedt in haar dienstverlening oplossingen middels detachering, projecten, diensten, consultancy / advies, coaching, trainingen en workshops. Praegus werkt met eigen ‘high-potential’ testprofessionals en trainers. Vanzelfsprekend zijn al onze mensen TMap® (NEXT) / ISTQB (Advanced Level) gecertificeerd en staat gestructureerd testen bij Praegus hoog in het vaandel.

Praegus beschikt op dit moment over 20 eigen testprofessionals en heeft de ambitie de komende jaren nog verder te groeien met kwalitatief hoogwaardig personeel.

praegus