De componenten van het hoogste niveau van 2019

Vandaag hebben we het over de componenten die we gaan zien tijdens de elite proeven van dit seizoen.

Na de eerste veeleisende gebeurtenis al betwist, de Tour Down Under van Australië, zal de elite-team van de wereld van professionele wielrenners zich nu richten op het zetten van voet in Europa om de pedalen te geven in de eerste klassieke evenementen van het jaar. Voorafgaand aan de wedstrijd en tijdens de eerste kilometers van de training hadden ze te maken met hun nieuwe reisgenoot: hun nieuwe 2019 fiets. Ze zullen geen substantiële veranderingen voor de protagonisten, behalve voor degenen die nog niet gewend zijn aan schijfremmen.

Nu, we gaan om te laten zien van de onderdelen die, om commerciële en sportieve redenen, hebben gekozen voor elk team van de UCI WorldTour.

Shimano hanteert de staaf van de macht

Als het op fietsen aankomt, hebben we het over Shimano, de marktleider in onderdelen die zich ook onderscheidt door nummer één in het peloton te zijn. Twaalf teams zullen deelnemen aan de Giro-, Tour-, Vuelta- en Classic-wedstrijden, waarbij ze vertrouwen op de technologie van Shimano, in dit geval de Dura-Ace R9100-groep. Dat kunnen we vinden voor ongeveer 1.500 euro in de markt (exclusief de wielen).

De ruiters van Campagnolo

De Italiaanse firma zal haar nieuwe, moderne elektronische versnellingsbakken met 12 versnellingen ten dienste stellen van vier teams. Minder kabels voor hetzelfde rendement (zeggen ze) met deze veranderingen nog niet op de markt. Dit zijn de Super Record 12-Speed EPS al getest in de Tour Down Under.

De nieuwe SRAM-componenten

De ‘raros’ of ‘advanced’ van het peloton zijn volgens elk van hen Katusha en Trek met hun SRAM schijfremmen en componenten. Dit is een versie van 12 veranderingen (nog niet beschikbaar op de markt) die de protagonist van het seizoen waarin de schijfrem begint te worden gezien regelmatig in grote evenementen. Als het al zeer zeldzaam is om niet-elektronische veranderingen te zien, zal de trend voor deze schijfremmen vergelijkbaar zijn.

De wielen

Er is een voorliefde voor Continental banden.

De pedalen

Op de pedalen neemt Shimano ook het goud over van zijn belangrijkste concurrent.

De fietser

Als we het over de fietser hebben, hebben we het over de motor met zijn benen, hart en hoofd….. maar hier worden de voertuigen afgebroken die elk van hen het hele seizoen door zal meenemen. Het zijn fietsen die ongeveer 10.000 euro kunnen kosten in termen van materialen en zijn een draai van de schroef aan die al gezien vorig jaar. Maar dit is al een andere strijd die er is in fietsen, die van de merken die proberen te maken van een niche in de laatste sprint van de markt te profiteren van de gregarious die tijdens het jaar werk en worden tentoongesteld op televisie en mobiele consument.

Nu je weet hoe de fietsers in 2019 voorbereid zullen zijn, kun je ook met één van de wegfietsen van Helliot Bikes gaan trappen. Maar als u een mountainbiker bent, kunt u ook een aantal van hun mountainbikes krijgen voor de beste prijs die we hebben gevonden.

Tot morgen!