Curvit, een vernieuwende vacaturewebsite, speciaal voor de IT sector

Curvit.nl is een website die de online vacaturemarkt wil vernieuwen. Dit doet Curvit door zowel CV’s als vacatures compact te houden. Maximaal 250 karakters tekst, aangevuld met 100 karakters relevante werkervaring en opleidingen. De compactheid maakt Curvit doelgericht. Vacatures zijn snel geplaatst en werkzoekenden worden verplicht zich in hun CV’s tot de kern te richten. Dit resulteert in tijdswinst voor alle belanghebbenden.

Gerben Wieldraaijer, bedenker van Curvit: “We hebben veel sollicitatiebrieven bekeken. Vaak is het maar één alinea die echt onderscheidend is. Dit is de tekst waarin de sollicitant uitlegt waarom juist hij geschikt is. Als je alleen die alinea neemt is 250 karakters een acceptabele lengte.
Werkzoekenden kunnen zich daar prima mee profileren.”

Naast de lengte pakt Curvit de kostenstructuur aan. Waar prijzen van honderden euro’s nog marktcomform zijn, is het plaatsen van CV’s en vacatures bij Curvit gratis. Slechts voor het opvragen van contactgegevens van werkzoekenden wordt betaald. Dit kost 5 euro wanneer een werkzoekende zelf contact heeft gelegd met het bedrijf, en 10 euro wanneer het bedrijf het eerste contact wil leggen. Bedrijven hebben dus alleen kosten wanneer zij interessante kandidaten vinden.

Curvit richt zich op de IT sector. Gerben Wieldraaijer: “Een van nature innovatieve sector waarin mensen werken die prima met een limiet van 250 karakters uit de voeten kunnen.”

Webadres: https://curvit.nl