Brabant Business Magazine creëert interactieve leeservaring

Brabant Business Magazine, het business-to-business blad dat wordt uitgegeven door Weijmans Media Groep, creëert een nieuwe leeservaring voor hun online lezers. Het blad biedt namelijk een interactieve editie aan in een mobiele applicatie, die verder gaat waar de gedrukte versie ophoudt.

Weijmans Media Groep heeft zelf een app gelanceerd, waarin Brabant Business Magazine te lezen is. In de online uitgave kan de lezer direct doorklikken op links, filmpjes bekijken en achtergrondinformatie lezen bij verschillende artikelen.  Zo bepaalt de lezer zelf over welke artikelen hij meer wil lezen.

Dit biedt ook nieuwe kansen voor bedrijven die adverteren in het magazine. Zij kunnen ervoor kiezen hun advertentie te verrijken door middel van links, filmpjes en achtergrondinformatie. De advertentie wordt zo interactief gemaakt en zal de lezer op een andere manier triggeren.

René Weijmans vertelt: “De App van Weijmans beidt adverteerders de kans om hun advertentie een extra dimensie te geven door middel van filmpjes en links. De combinatie van een gedrukte advertentie met een online versie maakt de boodschap krachtiger. Daarbij treedt de kracht van herhaling op: een boodschap die een lezer vaker ziet, wordt beter onthouden. Bijna iedereen heeft tegenwoordig een smartphone of tablet, daar moet je als bedrijf op inspelen.”.

De Weijmans App is te downloaden op de iPad vanuit de Apple Store.

Weijmans Media Groep produceert elk denkbaar communicatieconcept: van huisstijl tot website en van crossmediale campagne tot media in grote oplages. De App is een aanvulling op deze concepten. In de App zijn bijvoorbeeld geproduceerde commercials te bekijken, ontwikkelde websites te bezoeken en u kunt de laatste editie van Brabant Business Magazine lezen. Voor meer informatie over Weijmans Media Groep kunt u kijken op www.weijmans.com.