Boek “een succesvol verbetertraject starten” werkt

Wil jij succesvol zijn in het bedrijf waar je werkt? Een boek met bewezen methodieken.

Recent is het boek “een succesvol verbetertraject starten” verschenen van Arthur van Reijsen en Mark Huitema, experts op het gebied van LeanSixSigma. Met het bundelen van hun werkmethode is dit unieke boek ontstaan. Het gaat over continu verbeteren binnen de organisatie. “Wij hebben dit boek geschreven omdat er veel aanbod is op het gebied van bedrijfsverbetering, maar met weinig succes. Wij hebben een methode samengesteld dat iedere manager of bedrijf in staat stelt een verbetertraject te starten en positief af te ronden.” aldus Arthur van Reijsen. Het aantal bedrijven dat te maken heeft met LeanSixSigma is de laatste jaren flink toegenomen. Echter behalen weinig bedrijven hier ook daadwerkelijk een succes mee. Het boek “een succesvol verbetertraject starten” geeft steun in de rug en is op een eenvoudige manier via praktijkvoorbeelden verwoord. Zo kan iedereen direct starten met continu verbeteren. “een succesvol verbetertraject” is online te koop via: https://www.boekenbestellen.nl/boek/een-succesvol-verbetertraject-starten/30951

LeanSixSigma een bewezen methode
Dat LeanSixSigma zich bewezen heeft in de afgelopen jaren is duidelijk. “Er gaat een geschiedenis aan vooraf van diverse ontwikkelingen op het gebied van kwaliteitsmanagement”. Ontstaan in de jaren 30 in Japan. Iets wat later uitgroeide bij Toyota tot het TPS (Toyota Productie Systeem). Een methode waarbij er geproduceerd werd met minder defecten, minder man uren, en minder kosten. De Japanse productie methode waait later over naar Europa. En vele grote bedrijven hebben dit inmiddels geïmplementeerd in hun organisatie. “LeanSixSigma bestaat uit twee delen; Lean en Six Sigma, Het één (Lean) zorgt voor een efficiëntere productie terwijl het ander (Six Sigma) zorgt voor minder variatie in het proces”. “Het is een ideale Yin Yang situatie waar alle bedrijven hun voordeel mee kunnen doen”.

Boek “een succesvol verbetertraject starten” werkt
Met ruim 700.000 Nederlandse bedrijven in 2018 en slechts 35% van de bedrijven die iets doen aan continu verbeteren via de LeanSixSigma methode. Is er een overgroot deel van het bedrijfsleven wat zich op dit moment aan het oriënteren is. Zij hebben het voorbeeld gezien in grote bedrijven zoals Friesland Campina, ABN, Scania, enz. Doordat er effectiever gewerkt word en verspillingen worden geëlimineerd word de winst automatisch vergroot. De methode die in het boek word gebruikt is een combinatie van praktijk en theorie. Arthur en Mark hebben dit veelvuldig in praktijk toegepast met aantoonbaar resultaat. De eerste recensies zijn zeer warm!

“een succesvol verbetertraject starten” is online te koop via: https://www.boekenbestellen.nl/boek/een-succesvol-verbetertraject-starten/30951

arthur van reijsen