BBR CONGRES 2017 – ALICE IN FOLDERLAND –

BBR CONGRES 2017 – ALICE IN FOLDERLAND –

Haarlem, 12 mei 2017

BBR CONGRES
De ultieme meeting over de offline en online folder
Het is een congres met een rijke geschiedenis. Door de jaren heen passeerden honderden, inspirerende sprekers en vele relevante thema’s de revue. Wie had je zoal in die afgelopen jaren kunnen ontmoeten…

Paul Smit, Midas Dekkers, Frenk van der Linden, Rene Repko, Marianne Robben, Eugene Roorda, Dick Suèr, Guido Thijs, Fer van der Plas, Herna Verhagen of als we een greep nemen uit de bedrijven die presenteerden: DA Retail Group. HEMA, AH, Kruidvat, Macintosh, Veldkamp, TROS, V&D, GfK, UvA, T for Telecom, Bristol, Readers Digest, Carat, Sara Lee/DE, Lotto, Metro, Gamma, Kijkshop, Wehkamp, Mandemakers, Neurensics, Layar, MediaMarkt, La Place, Karwei & Macy’s.

Voor de eenentwintigste keer organiseren we nu het congres met een nieuw professioneel team dat vernieuwing en een frisse kijk zeker niet schuwt!

CRUCIALE INFORMATIE
Het BBR congres op 18  mei is wederom actueel, inspirerend, interactief, relevant, praktisch en vooral opiniërend. In slechts één middag op de fantastische locatie ‘De Hallen Amsterdam’ ben je helemaal ‘up-to-date’. Je wordt niet alleen bijgepraat door professionals uit de retail- en advertisingtop, maar ontvangt ook cruciale informatie aan de hand van nieuw onderzoek. Bovendien is dit de ultieme gelegenheid om je netwerk uit te breiden en te versterken. Praat op 18 mei ook vooral zelf mee, jouw inbreng doet er toe.

WAT BEPAALT DE TOEKOMST VAN DE BRIEVENBUSRECLAME?
De veranderingen in de winkel en de winkelstraat, het veranderend oriëntatie- en koopgedrag van de consument, duurzaamheidseisen en de veranderende communicatietechnologie bepalen mede de toekomst van brievenbusreclame. Zijn we in staat de onlinestrategie te matchen met de beproefde communicatie zoals eerder is gebeurd met de folder en TV?

VISIES & MENINGEN
We gaan daarvoor in gesprek met eminente hardcore onliners, de mixers, de merkbouwer, succesvolle ondernemers, onderzoekers en visionairs. Er worden visies en meningen gewisseld over de winkelstraat van de toekomst, gepersonaliseerde (online) folders/nieuwsbrieven, milieu, privacy en big data, merkbouw, oplages, businessmodellen, de toekomst van print, kosten, baten en bereik. Dit alles ondersteund met de uitkomsten van zeer recent onderzoek.

ALICE IN FOLDERLAND | 18 MEI 2017

Alice: ’Where should I go?’ Cheshire Cat: ‘It depends where you want to end up.’
Waar we naar toe gaan, hangt af van waar wij heen willen. Om de targets te bepalen geven meer dan 10 experts hun visie. En delen zij hun praktijkervaring en kennis. Wij starten met de toekomst van retail en de plek waar het gebeurt: de winkel. Offline en online (Paul Moers). Naar inspiratie: het in-side verhaal van Rituals (Arjen Schouten). Vervolgens alle landelijke Facts & Figures uit de NOM Folder Monitor. De twee Folder 3.0 projecten in Amsterdam: de folder pakketten op maat (KiesJeFolders en Folderkiezer). Een optreden van drie belangrijke online folderverzamelplatforms/-apps (Reclamefolder.nl. Allefolders.nl en Spotta).  Daarna gaan we naar de ROI en benchmarken op folder titelniveau (onderzoeksbureau Team Vier). Het fileermes wordt vervolgens gehanteerd door niemand minder dan Piet Hein Smit van XXS: over retail en folder in transitie. Waarna we discussiëren over de razendsnelle innovaties en toetreden van nieuwe partijen in de (print/drukwerk) markt (Canon).

Met natuurlijk ook de spannende uitreiking van de consumentenprijzen en de vakprijzen! Ook hier een primeur: de jury van de Folder Vakprijs gaat nu ook een Oeuvreprijs uitreiken! Tijdens de aansluitende, relaxte netwerkborrel praten we verder over al deze uitdagende ontwikkelingen!

BBR CONGRES 2017
DATUM
                    18 MEI 2017
TIJD                           13:00 -17:00 UUR