In deze corona periode werken veel meer mensen thuis en is het online vergaderen geblazen met Webex, Teams, Skype of Zoom. En omdat veel mensen (deels) vanuit huis aan het werk zijn, kan digitaal vergaderen dé oplossing zijn om toch met elkaar te blijven communiceren. Want de grootste challenge voor alle thuiswerkers is wel om elkaar te zien en in contact te blijven!

En hoe maak je zo’n online vergadering, conference call nu nét even iets aangenamer? Even rustig opstarten met een productieviteitsbooster in de vorm van een ontbijt natuurlijk! Voorheen schakelden we daarvoor hotels, vergaderruimtes met catering, een ontbijtservice of eigen kantine voor een ontbijtbuffet om de ochtend energiek op te starten.

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Het eerste maal van de dag. Het maal dat je dag zelfs kan bepalen, als het om productiviteit gaat.
Behalve dat het belangrijk is, is het ontbijt een gelegenheid op zich geworden.
Ontbijtservice Brievenbusontbijt begrijpt dat een goede start van je dag kan zorgen voor optimale energie en prestaties. Met dit in gedachte bied Ontbijtservice Brievenbusontbijt bedrijven originele én lekkere ontbijten aan. Op een veilige manier, contactloos, door de brievenbus. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven.

Of werknemers nu in Rotterdam, Utrecht, Zwolle of bovenin Friesland wonen en voorzien moeten worden van een lekker ontbijt, de ontbijten worden per post verzonden in heel Nederland. Ze versturen de ontbijten ruim op tijd met een “openen op datum en tijdstip”. Hybride werken? De ontbijtjes kunnen deels naar het bedrijf gestuurd worden en deels thuisbezorgd. Op deze manier kun je dus met alle collega’s exact op hetzelfde moment ontbijten, goed geregeld dus.

De ontbijtpakketjes bieden dus de mogelijkheid van een ontbijt te laten bezorgen waar en wanneer je maar wil. En heeft iedereen zijn eigen ontbijt. Wat moet je je nu voorstellen bij een brievenbusontbijt? Sinaasappelsap, koffie en thee, beschuitjes en crackers, kaas, jam en pindakaas, het zit er allemaal bij.
Uit onderzoek is gebleken dat online vergaderen door de corona crisis niet alleen een nood is, maar ook zeker een deugd! Zo blijkt dat deelnemers in een digitale vergadering vaak meer effectief en sneller resultaat bereiken. Met een ontbijt van Brievenbusontbijt wordt het ook nog eens een aangename aangelegenheid!

Tips voor een productieve ontbijt sessie:

-Bereid de omgeving in beeld en werkplek voor
-Check voor de online vergadering begint je internetverbinding
-Kinderen thuis of luidruchtige huisdieren? Zorg voor een goede headset
-Hou rekening met licht van achter, daarmee wordt je een schaduw van jezelf 😉
-Laat een ander goed uitspreken alvorens het woord te nemen
-Waarschuw eventuele huisgenoten om kans op storen te voorkomen
-Wees vooral op tijd, heel belangrijk!
-Zorg voor een thermoskannetje heet water voor de koffie en thee bij het brievenbusontbijt
-Bordje en mes klaar leggen en eet smakelijk, het nieuwe vergaderen!

Het bedrijf Brievenbusontbijt biedt ook meerdere mogelijkheden voor bedrijven aan, zoals bedrijfslogo op de ontbijtdoos, kaartje met boodschap e.d.. Meer informatie is terug te vinden op hun website www.brievenbusontbijt.nl