360digitaltwin.nl lanceert portal boven op het Matterport platform

Virtuele rondleidingen in vastgoed objecten zoals huizen en bedrijfspanden hebben sinds corona een vogelvlucht genomen. Ze zijn niet meer weg te denken als standaard gereedschap die een makelaar gebruikt om potentiële huurders of kopers te verleiden. Het Amerikaanse Matterport biedt camera’s en een software platform boordevol artificial intellegence om razendsnel gebouwen te digitaliseren. Op het gebied van virtuele rondleidingen is Matterport al jaren marktleider en voor makelaars is Matterport dé standaard.

360digitaltwin.nl is Matterport Service Provider. Dit wil zeggen dat het bedrijf diensten aanbiedt om gebouwen te digitaliseren op basis van het Matterport platform. Met name vanuit de zakelijke markt kwamen steeds vaker vragen om meer specifieke informatie aan de virtuele rondleidingen te kunnen toevoegen. De virtuele rondleidingen worden in de zakelijk markt vaak wat duurzamer ingezet dan alleen voor verhuur- of verkoopdoeleinden. Bijvoorbeeld als bedrijfspresentatie of als werknemersinstructie.

Op basis van de toenemende vraag vanuit de zakelijk markt heeft 360digitaltwin.nl een service portal opgezet waarmee nieuwe functionaliteiten aan de virtuele rondleidingen kunnen worden toegevoegd. Functionaliteiten die standaard niet op het Matterport platform beschikbaar zijn. Voorbeelden daarvan zijn: meertalige beschrijvingen, bezoekersmenu, presentatielagen met spraak of beeld. Het service portal is standaard beschikbaar voor alle klanten met een Matterport virtuele rondleiding.

Meer informatie over dit onderwerp: 3D Virtual Tours

Alen Sirovica