Uitleg animaties worden steeds populairder

Lange lappen tekst worden steeds minder snel gelezen. Mensen nemen steeds minder de tijd om een verhaal tot zich te nemen. Scannen websites en als ze de betreffende informatie niet snel voorgeschoteld krijgen klikken ze weg. Binnen 5 seconden zijn ze op de website van de concurrent.

Daarom is een uitleg animatie zo populair tegenwoordig. Binnen 1 minuut heeft je doelgroep alle benodigde informatie waar ze naar op zoek zijn. Een goede uitleg animatie is bovendien nog leuk om naar te kijken ook. In een mooie stijl zal het je merk alleen maar versterken.
Emations Animatiestudio is een kei in het maken van goede uitleg animaties. Of het nu gaat om het communiceren van een ingewikkelde dienst. Nieuw business concept, intern communicatieprogramma of een instructie van een machine. Emations legt in 1 minuut uit waar doorgaans heel veel woorden voor nodig zijn.
Hoe maak je een goede uitleg animatie?
Allereerst onderzoeken wij met elkaar wat wij willen oplossen voor jouw doelgroep. Iedere klant heeft immers een ‘probleem’. Het probleem wat jij kunt oplossen met je dienst, concept etc.  Als we het script hebben geschreven van ongeveer ±180 woorden. Ontwikkelen wij een storyboard. Dat wil zeggen alle scene’s van je animatie in nog niet bewegende vorm. Dit in jouw huisstijl kleuren en lettertype. Ben je tevreden over het storyboard. Dan zoeken we daar een passende stem bij. Een man, vrouw, oud of jong. Net wat het beste past bij jouw verhaal. Daarna beginnen we met animeren. Dit proces duurt een dag of 4. Daarna zoeken we passende geluiden en muziek en ontwikkelen we samen een uitleg animatie die uniek is. Die de resultaten behaald waar je naar op zoek bent.
Dus stop met schrijven. Zet je bedrijf in beweging met een animatie die je kunt delen via je social media.
(1 stemmen, gemiddeld: 5,00 van de 5)

Alen Sirovica