E-Mandates: wat zijn dat nu precies?
Je hoort er in Nederland de laatste tijd steeds meer over: eMandate-bedrijven. Maar wat zijn deze bedrijven nu precies en wat voor functie hebben ze? Het is eigenlijk heel erg gemakkelijk: veel bedrijven hebben er in de laatste tien jaar voor gekozen om hun bedrijven digitaal te maken.

Andere bedrijven
Bedrijven zoals KPN, Ziggo, maar ook Post.nl en de Staatsloterij kiezen er voortaan om het meeste van hun klandizie te bedienen via het internet. Het is voor de consument simpelweg handiger, want waar je eerst naar de stad toe moest om iets te kopen of te regelen, kan je dat voortaan makkelijk en simpelweg regelen vanuit jouw luie stoel of bank.

Bedrijfsverkeer
Maar als het meeste bedrijfsverkeer via het internet loopt, moet je natuurlijk ook een goede en veilige betalingsmogelijkheid hebben. E-Mandates spelen op die vraag in. Bedrijven zoals Buckaroo leveren online betalingsmogelijkheden voor allerlei soorten bedrijven. Organisaties zoals de Nationale Staatsloterij kiezen er voor om hun donaties te regelen vanuit dit soort eMandate-bedrijven, omdat het voor hun simpelweg de meest simpele en effectieve mogelijkheid zijn. Deze kleine eMandatebedrijven rekenen daarvoor slechts een klein bedrag. Daarnaast geeft het hun de mogelijkheid om veel meer van hun energie te steken in andere dingen, zoals marketing.

De kleine bedrijven
Ook voor kleine bedrijven zijn deze eMandates geweldig. Ze bieden de mogelijkheid voor kleine webshops om hun betalingsverkeer te regelen via het internet. Veel mensen kiezen er de laatste tijd voor om een eenmansbedrijf op te richten en te werken vanuit huis. Nederland is het bedrijf geworden van de kleine ondernemingen en de eenmanszaken.

Lap geld
Als eenmanszaak kan je natuurlijk niet allerlei mensen hebben die aan je deur komen met een lap geld. Daarnaast zijn de meeste van deze eenmanszaken ook internationaal actief, en zijn internationale betalingsmogelijkheden erg handig. Als je zaken wilt doen met Japan, dan kunnen ze de Yen natuurlijk niet in een envelop naar je toe sturen: dan wil je gebruik maken van internet.

Pakketten
Daarom bieden deze eMandates verschillende pakketten, zodat jij als consument het beste kunt worden bediend. Ze kunnen bijvoorbeeld verschillende mogelijkheden geven in abonnementen, of juist in email verkeer, zodat jij kan kiezen hoe jij je klanten wilt behandelen. Wil je alles liever uit handen geven? Maak dan een winkel met je producten en je klanten kunnen zelf de keuze maken, waarna de betalingen direct worden doorgevoerd. Wil je liever een wat persoonlijke aanpak, met bijvoorbeeld een email? Daarvoor kunnen deze bedrijven ook zorgen. De betalingsmogelijkheden worden in deze zin natuurlijk ook bepaald door de aard van je bedrijf en de manier waarop je in contact wil staan met je klanten.

Vrijblijvend gesprek
Bij veel van deze websites kan je eerst een vrijblijvend gesprek aanvragen, voordat je met ze in zee gaat. Ze kunnen met jou bepalen hoe jij je betalingen wilt regelen, en bieden daarbij genoeg mogelijkheden waarin ze jouw behoeften en wensen meenemen. Er komen de laatste tijd steeds meer van dit soort bedrijven op de markt. Er zijn er dus genoeg om uit te kiezen. Kies dus voor een goede keuze. Kies voor eMandates.

Ferrybrouwer