Nieuw in Nederland: Handgemaakte slippertjes van ecologisch leer

Love, Peace & Joy introduceert in Nederland de hippe, leren Bellio slippertjes voor kinderen. Slippers van een hoge kwaliteit duurzaam leer met maximaal comfort voor de kindervoet. Door de vrolijke kleuren en hippe sterren passen ze bij elke zomerse outfit. Een nieuwe trend!

Scandinavisch design
Bellio slippers van ecologisch gelooid leer zijn met de hand gemaakt in de Docksta Shoe Factory in het noorden van Zweden. Deze outdoor slippertjes voor kinderen zijn gebaseerd op de traditionele Docksta slippers voor volwassenen, sinds de jaren ’70 enorm populair in Scandinavië vanwege het comfort en de kwaliteit. De slippers worden met de hand gemaakt, van het knippen en naaien tot en met de afwerking. Elk paar slippers uit de Docksta Shoe Factory is dan ook uniek.

Ecologisch gelooid leer
Het leer van de Bellio slippertjes komt uit de Tärnsjö leerlooierij in Uppland. Het wordt geproduceerd met een minimaal effect op het milieu en bevat geen schadelijke stoffen (gecertificeerd volgens TÜV White Line normen). Het leer is volledig veilig voor kinderen en kan zonder schadelijke emissie worden verbrand of gerecycled.

Over Bellio
Bellio vatte in september 2008 het plan op om te starten met de productie van leren slofjes voor baby’s in vrolijke ontwerpen. Tijdens de voorbereidingen brachten zij een bezoek aan de Tärnsjö leerlooierij en leerden het verschil tussen normaal leer en ecologisch gelooid leer. Een eye-opener voor de ontwerpers van Bellio, want daarvoor realiseerden zij zich niet hoeveel gif er normaal gesproken in leer zit, een gif dat een leven lang allergieën kan veroorzaken en het milieu vervuilt. Zeker voor baby’s en kinderen stond voor Bellio de veiligheid voorop. Zo ontstond de samenwerking met de Docksta Shoe Factory, een bedrijf dat al sinds 1930 op een veilige manier leren schoenen produceert. In december 2008 werden de eerste babyslofjes van Bellio op de markt gebracht. Inmiddels is de collectie van Bellio uitgebreid met de handgemaakte slippertjes, ecologische mutsen en andere duurzaam geproduceerde accessoires voor kinderen.

Nu ook verkrijgbaar in Nederland
De Bellio slippertjes zijn vanaf nu ook verkrijgbaar in Nederland en België via de online boetiek Love, Peace & Joy. De slippers kosten € 54,95 en zijn verkrijgbaar in de maten 24-25 t/m 30-31 (ca. 2 tot 7 jaar).

www.lovepeacejoy.nl

Ellen Das

Webshop met kinderkleding en cadeautjes, een tikkeltje retro maar toch nieuw en hip!