Magnesiumchloride, Nedmag sponsering verwerpelijk

Magnesiumchloride, Nedmag, kraaltjes ingeruild voor sponsor.

Domme angsthazen die met betwistbare feiten en kraaltjes omgekocht moesten worden. Dit is wat Bert Jan Bruning, directeur van Nedmag BV zegt over de inwoners van Veendam, Kiel Windeweer, Tripscompagnie, Oud-Annerveen en Zuidlaarderveen.
Dit is hoe Nedmag denkt over de bewoners die tegen de magnesium zoutwinning zijn.
Nedmag zet daarom alles op alles om de bewoners van de door Zechstein magnesium mijnbouw getroffen bewoners gunstig te stemmen.

Sponsoring in plaats van kraaltjes. Moreel gezien verwerpelijk.
Jan Bruning heeft wel wat geleerd, je kunt mensen 40 jaar lang voor de gek houden als het gaat over de gevaren van de magnesium zoutwinning maar op een gegeven ogenblik werkt dat niet meer. Dus dan maar extra sponsoring van verenigingen of clubs die geld te kort komen.
Die vertellen dan wel hoe fantastisch Nedmag voor de gemeenschap is en wat ze allemaal voor de bevolking doen. Hieronder een greep uit de snelle stijging van sponsoring rond Veendam door Nedmag.
Het is moreel gezien verwerpelijk dat Nedmag koste wat het kost probeert een deel van de bevolking, die afhankelijk is van geld, gunstig te stemmen omtrent de negatieve gevolgen van de magnesium zoutwinning. Nedmag zet zich neer als de grote weldoener die sociaal betrokken is bij verenigingen en clubs terwijl de vergiftiging van bodem en milieu gewoon doorgaat.

Nedmag sponsort lokale verenigingen jaarlijks met 200.000 Euro.
Zou het niet beter zijn geweest als Nedmag dit bedrag had besteed aan schadevergoedingen aan e mensen die het meest getroffen zijn?

Sponsoring om uit de wind te blijven

Operette vereniging
Voorafgaand aan het Nieuwjaarsconcert van de operettevereniging OVW op 11 januari jl. in vanBeresteijn gingen Nedmag BV en de OVW een sponsorovereenkomst voor 1 jaar aan.
De overeenkomst werd getekend door algemeen directeur Bert Jan Bruning van Nedmag en de voorzitter van OVW Jurrie Weijer.
Hiermee laat Nedmag haar betrokkenheid bij de Veendammer gemeenschap zien. ”Fijn dat zo’n bedrijf in onze gemeenschap aanwezig is.

Nedmag redt volleybalvereniging Lycurgus
Een week vol veel actie en energie heeft een prachtig hoogtepunt gekregen. Het bedrijf Nedmag uit Veendam is per direct aangehaakt bij Abiant Lycurgus en wil graag Samen op weg naar de toekomst. Iedereen binnen Abiant Lycurgus is ontzettend dankbaar, blij en opgelucht dat Nedmag wil investeren in topvolleybal in Groningen.

Hoofdsponsor van voetbalvereniging Veendam
Nedmag is de nieuwe hoofdsponsor van voetbalvereniging Veendam 1894. Vanaf dit seizoen verbindt Nedmag zich voor 3 jaar aan de Veendamse voetbalclub. Met het sponsoren van lokale verenigingen willen wij bijdragen aan deze mooie regio. Sport verbindt en brengt mensen samen, daarnaast is sporten natuurlijk goed voor de gezondheid. Deze factoren sluiten goed aan bij wat wij als bedrijf belangrijk vinden. Niet alleen voor onze regio maar ook voor onze eigen medewerkers.

Symfonie Orkest (VKSO), sponsor NedmagHet Veenkoloniaal Symfonie Orkest (VKSO) heeft een nieuwe sponsor: zoutwinningsbedrijf Nedmag. Het sponsorgeld wordt besteed aan de nieuwe website van de VKSO. Ook gaat Nedmag bijdragen aan muzikale projecten.
Nedmag steunt de ontwikkeling van kunst en cultuur graag om de regio en het VKSO meer onder de aandacht te brengen.

Moonlightwalk , sponsor Nedmag
VEENDAM – Het bedrijf Nedmag B.V. en de Lions Club Veendam zijn overeengekomen, dat Nedmag het hoofdsponsorschap van de Moonlightwalk met een jaar verlengt. Directeur Bert-Jan Bruning van Nedmag en president Jan Orsel van de Lions Club Veendam hebben de afspraken hierover deze week ondertekend.

Nedmag sponsor vernieuwde speelotheek Bibliotheek
Woensdagmiddag was de feestelijke opening van de vernieuwde speelotheek in de Bibliotheek in Veendam. Alian Spelde, regiomanager Biblionet Groningen, en Bert Jan Bruning, algemeen directeur Nedmag. Bruning mocht de sleutel met een robot naar de uitleenkast rijden. Dankzij het Nedmag Omgevingsfonds kunnen kinderen vanaf vandaag speelgoed lenen die hun creatieve, technische en ondernemende vaardigheden stimuleert.

Ondanks al deze sponsoring komt er een enorme druk op Nedmag en de staat op de mijnen te sluiten. Je kunt daar meer over lezen op de website van “Stop de Zoutwinning” en “Follow the Money”  zoek onder Nedmag.

Geertje van Hommel