Levensgevaarlijke aanstekers in Nederlandse schappen

Medio november verscheen het persbericht ‘Aanstekers kunnen levensgevaarlijk zijn’, waarin door het EFLM, de Europese brancheorganisatie van aanstekerfabrikanten, van 75% van de aanstekers in Nederlandse winkels, grotendeels geïmporteerd uit China, de veiligheid werd betwist. De aanstekers bleken niet (goed) voorzien van het wettelijk verplichtte kinderslot, veroorzaken steekvlammen of kunnen gaan lekken. Graag geven wij u een toelichting aan welke veiligheidseisen aanstekers moeten voldoen en waar u uw veilige en bedrukte Reclame aanstekers kunt bestellen om te gebruiken als Promotieartikelen.

Veilige Aanstekers
Reclame AanstekersHet beleid van Van Helden is om alle wet- en regelgeving, die van toepassing is op de productveiligheid en productsamenstelling, na te leven. Niet alleen de richtlijnen van RoHS & WEEE en de REACH verordening worden nauwkeurig gevolgd. Maar ook of producten voldoen aan de CE normering, de afkorting voor “Conformité Européenne”, is een belangrijk punt van aandacht.

Warenwetregeling kinderveilige aanstekers
De regelgeving met betrekking tot consumentenbescherming en brandveiligheid, maar ook certificaten van overeenstemming zijn vaste aandachtsgebieden.
Ook houden we ons aan de Warenwetregeling kinderveilige aanstekers (beschikking 2006/502/EG) en de eisen die worden opgesteld door de Normcommissie Aanstekers.

Controle naleving Europese wet- en regelgeving
Er komt steeds meer Europese wet- en regelgeving waaraan relatiegeschenken moeten voldoen. Van Helden leeft die uiteraard zo nauwkeurig mogelijk na. Daarboven op controleren en monitoren wij vanuit ons hoofdkantoor onze leveranciers en de producten die zij leveren. Dit is de taak van onze afdeling Wet- & Regelgeving.

Advies & informatie
Naar aanleiding van onderstaand persbericht is het dus sterk aan te raden een leverancier van aanstekers te kiezen die met bovenstaande wet- en regelgeving rekening houdt. Van Helden Relatiegeschenken voldoet in ieder geval aan al deze wet- en regelgeving. Bekijk hier ons volledige assortiment aanstekers waar we ook uw logo of promotietekst op kunnen bedrukken. Wij leveren uitsluitend aanstekers van gerenommeerde A-merken, zoals; BIC, Unilite, Tokai en Cricket.

Voor meer informatie en persoonlijk advies kunt u contact opnemen via 0344 – 640 200 (ma. t/m vr. van 8 tot 20 uur) of via het contactformulier.

Van Helden Relatiegeschenken
Bent u op zoek naar goedkope of juist luxe relatiegeschenken (bedrukt)? Of bent u op zoek naar promotieartikelen voor een specifieke doelgroep? Bij Van Helden relatiegeschenken bent u aan het juiste adres. Al meer dan 40 jaar is Van Helden een begrip in de wereld van bedrukte reclameartikelen en relatiegeschenken. Met meer dan 100 medewerkers is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste ondernemingen op het gebied van promotionele artikelen in de Benelux.

Ruben Vermeer