Is Twente wel klaar voor de nieuwe werknemer?

In Twente willen we graag het talent behouden. Vooralsnog is er echter sprake van te hoge uitstroom van hoger opgeleid personeel uit Twente. Kreten als binden en boeien zijn achterhaald en worden geassocieerd met vastbinden en in de handboeien slaan. Vooral hoger opgeleid personeel laat zich niet binden, maar wil ontplooiing en zingeving vinden in werk en hierbij aandacht en ondersteuning ervaren van de werkgever om dit mogelijk te maken. De nieuwe werknemer wil een betrokken coach op de werkvloer, die hem niet in een jaarlijks functioneringsgesprek afrekent op resultaten, maar een organisatie en eventueel een manager die faciliteert en voorziet in middelen om doelstellingen te bereiken.

Talentvolle medewerkers willen wel verantwoordelijkheid en zelfsturing. Ze willen doen waar ze goed in zijn en ondersteund worden om zich te ontplooien. En als ze dat niet krijgen, trekken ze verder. Wanneer je werkelijk de nieuwe werknemer wil behouden voor je organisatie, dan zal een organisatie niet eenmalig, maar duurzaam invulling moeten geven aan ontplooiing. Op 26 januari 2012 organiseert De Wijngaert HR Dienstverlening in samenwerking met interessante sprekers hierover een congres: ‘De toekomst van mensen in organisaties’. Dit vindt plaats op het kennispark Twente, om hiermee de aftrap te geven voor de grote veranderingen die er op de arbeidsmarkt gaan plaatsvinden. De locatie is niet toevallig gekozen midden op het Kennispark Twente, de Faculty Club. Daar waar onderzoek, innovatie en werkgelegenheidstoename door bedrijfsgroei verbonden zijn. En ook niet toevallig; het levert kennis op,waar u niet voor hoeft te betalen. Als u hier meer over wil weten, kom dan naar het congres op 26 januari op het Kennispark Twente. Meldt u aan op http://www.dewijngaert.wufoo.com/forms/aanmelden-congres/