Hoe gebruik je je elektrische scooter in de stad

In ons artikel van vandaag leggen we uit hoe je de elektrische scooter verantwoord kunt gebruiken om ongelukken of andere onvoorziene gebeurtenissen te voorkomen.

Er bestaat geen twijfel over, de elektrische scooter is de mode-item. Elke dag zien we met meer regelmaat wat circuleren in elke straat van het centrum van de stad en zelfs van sommige buurten. Ze worden gedreven door kinderen, tieners of volwassenen. Deze nieuwe mode van elektrische scooters, in al zijn variëteiten, is woedend zonder dat zelfs de eigenaren of huurders zijn zeer duidelijk wat is de wet die hen beschermt, waar ze moeten circuleren en welke regels moeten worden nageleefd.

Voor het eerst regelt Madrid nu al de circulatie van deze voertuigen, die bijna overal in de stad kunnen rijden, met uitzondering van de fietskarren en trottoirs. Met name zullen ze in staat zijn om zich te verplaatsen langs straten met een maximumsnelheid van 30 of 20 kilometer per uur, evenals langs fietspaden, die 95 procent van de gebieden van de stad vertegenwoordigen.

Op straat moeten de scooters in het midden van de rijbaan staan. Wat volledig verboden is, is om ze op trottoirs en in de tuin te behandelen. Elektrische scooters zullen ook worden beperkt van het oversteken van busbanen, evenals delen van de M-30 die geen verkeerslichten hebben, en hun beweging door tunnels kan worden beperkt.

In het geval van mensen die zich verplaatsen op schaatsen en scooters in ruimten gedeeld met de voetganger moet bewegen op de snelheid van voetgangers, het vermijden van in ieder geval ongemak veroorzaken of gevaar te creëren. En, in ieder geval zal het in staat zijn om te circuleren in zigzag noch zal hebben de prioriteit met betrekking tot de voetgangers.

Hoe moeten we verantwoord met een scooter rijden? Hier zijn enkele aanwijzingen:

– Draag uw helm: Zoals met elk voertuig van dit type, is het raadzaam om de zaak te gebruiken om mogelijke klappen te voorkomen.

– Gebruik de stoep niet: Deze zijn voor voetgangers, niet voor scooters. U kunt kaartjes krijgen en geen van hen zijn naar ieders smaak.

– Gebruik het fietspad: Fietspaden zijn de veiligste manier voor scooters.

– Neem de scooter niet mee naar huis als deze gedeeld wordt: Als je de scooter mee naar huis neemt, kunnen de andere gebruikers hem niet gebruiken of onderhoud plegen.

– Houd uw snelheid in de gaten: De scooters moeten een maximumsnelheid van 35-40 km/u respecteren, maar u hoeft ze niet tot het maximum te brengen.

– Als het niet goed werkt voor u, waarschuwen: Als uw scooter defect blijkt te zijn, vertel het bedrijf dat hem aan u geleverd heeft, of het een gedeeld gebruik is of het huis waar u hem gekocht heeft.

– Verantwoord parkeren: Wanneer u uw reis hebt voltooid, parkeert u de scooter op een verantwoorde manier en vermijdt u de stoep te blokkeren. Als u uw eigen scooter gebruikt, hoeft u deze alleen maar op te vouwen en mee te nemen.

– Houd beide handen op het stuur.

– Kies de route voor kortere scooters: Rij met je scooter op de banen die voor dit doel zijn gemaakt. Neem geen onnodige risico’s.

Nu je de tips voor het gebruik van je scooter kent, moet je gewoon beginnen met het in de praktijk brengen van je nieuwe scooter. Je kunt het krijgen bij Helliot Bikes online shop waar ze ook fietsen hebben (conventioneel en elektrisch). Profiteer van de aanbiedingen van Black Friday en haal vandaag nog uw scooter in huis!