De kathedraal van elektrische scooters

De kathedraal van Malaga, een troef van cultureel belang, sluit aan bij de moderniteit van deze tijd en mobiliteit, met name die van de elektrische scooters, die nu worden ondersteund door de muren die ook dienen als parkeerplaats.

Toen de fietsers de trottoirs namen en vooral toen hun aantal werd vermenigvuldigd, werd er door de voetgangers alarm geslagen en kwamen de fietspaden om een beetje orde op zaken te stellen in de chaos van de bloedsomloop en dit werd opgelost.

Met de komst van elektrische scooters, segways en, nu ook, elektrische motorfietsen met wielen van aanzienlijke dikte, werd de nervositeit van voetgangers overgebracht naar het centrum van Malaga en ook naar de promenades, waarin de wet van de jungle regels. Dit zou misschien de woede kunnen verklaren van sommige collectieven en buurtverenigingen, die zich meer dan eens hebben gemobiliseerd en om een beetje meer veiligheid hebben gevraagd voor degenen die alleen maar van de ene plaats naar de andere lopen.

En zo is de huidige situatie, zelfs nu de elektrische scooters voor gebruik en parkeren hebben verspreid rond Malaga het maken van hun mantel een sayo, voor zover het gaat om plaatsen om ze te parkeren.

Misschien wel het meest “vreemde” parkeren is het scooterparkeren dat ’s nachts is georganiseerd aan de voet van de enige toren van de kathedraal van Malaga.
Toeristen die dit grote monument naderen kunnen zich realiseren dat Malaga een bruisende mediterrane stad is waar van alles te doen is als ze de toren bereiken. Onder het bord dat de straat Postigo de los Abades aankondigt, ziet u een goed rantsoen van geparkeerde scooters en hetzelfde in de genoemde straat van bisschop Molina Lario.

Het Málaga Monumentencollectief is al overgegaan tot het aan de kaak stellen van deze parkeerplaats, want als deze mode zich blijft verspreiden, zien we scooters wachten op klanten die worden ondersteund door de oude stenen van de Alcazaba, de kerk van Santiago of in hetzelfde gebouw van het stadhuis, om de 100ste verjaardag van dit jaar te vieren.

In feite, spreken van duurzaamheid kunnen we al zien het nieuwe gebruik voor monumenten en goederen van cultureel belang in Malaga: om te ondersteunen met zijn architectuur de elektrische scooters. En dat lijkt niemand te bevallen.

Culturele” duurzaamheid

We willen iedereen die gebruik maakt van scooters aansporen om ze achter te laten in gebieden die voor hen zijn aangepast zonder andere eigendommen te beschadigen, zoals in dit geval een kathedraal of het stadhuis zelf.

Laten we ecologisch duurzaam zijn, maar ook “cultureel” duurzaam.

En, als je nog steeds niet over een elektrische scooter beschikt, kun je die van jou op de Helliot Bikes website krijgen, waar je ook een aantal van hun fietsen kunt kopen met een kwaliteit, prijs en design die op dit moment ongeëvenaard zijn.

Tot maandag!