Workbrands gaat internationaal met nieuw en refurbished designmeubilair

Designmeubilair kopen is geen droom meer; het is nu binnen handbereik dankzij Workbrands. Als enige officiële refurbishment partner van topmerken als Vitra en Herman Miller verkoopt Workbrands behalve nieuwe ook refurbished designmeubels. Workbrands richt complete kantoorgebouwen in met nieuw meubilair en reviseert gebruikte meubels met originele onderdelen en  bekleding. Workbrands is een ongekend succes, en gaat na Nederland nu het buitenland veroveren.

Duurzaam en sociaal refurbished design

Workbrands geeft designmeubels een tweede leven. En dan gaat het niet om de minste merken. Grote internationale namen als Interstuhl, Fritz Hansen en Thonet zijn maar een paar merken uit de enorme collectie die Workbrands aanbiedt. Wil je je kantoor inrichten met bureaustoelen, vergadertafels en bureaus van Ahrend die geheel volgens de richtlijnen van de fabrikant zijn gereviseerd? Dan ga je voor duurzaam en uniek refurbished designmeubilair. Heb je liever fonkelnieuwe meubels? Kies uit de 60 merken die Workbrands momenteel in het assortiment heeft.

Bovendien is Workbrands een sociale onderneming die re-integratie op de arbeidsmarkt stimuleert. Door nauwe samenwerking met Ergon en het UWV krijgen mensen met afstand tot de arbeidsmarkt hier de kans om hun talenten te ontplooien.

Workbrands gaat Europa in

Workbrands, dat nog maar drie jaar geleden is begonnen, is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende onderneming met meer dan dertig medewerkers. Het bedrijf heeft kort geleden een schitterende nieuwe showroom in Eindhoven in gebruik genomen en kijkt nu over de grenzen heen. Workbrands wil de Europese markt veroveren. Op dit moment ligt de focus op de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Dat betekent dat hun website vertaald moet worden in verscheidene andere talen. Workbrands is daarvoor een samenwerking aangegaan met vertaalbureau Machielsen uit Groningen.

Davy Peters, oprichter van Workbrands, verklaart zijn keuze als volgt: ‘Machielsen is een bedrijf met jarenlange ervaring, dat kwaliteit levert en een kritische houding heeft. Als een aangeleverde tekst niet goed is, horen we dat. Die eerlijkheid en professionaliteit zijn doorslaggevend geweest. Het geeft een veilig gevoel om dit werk in vertrouwde handen te leggen.’

Designmeubilair voor iedereen, wereldwijd

Een internationaal bedrijf staat tekstueel voor stevige uitdagingen. Teksten zijn nooit één op één over te nemen in een andere taal. Dat zorgt voor misverstanden en problemen in de communicatie. Door de samenwerking met Machielsen kan Workbrands zijn vleugels uitslaan. Niets staat hen in de weg om internationaal door te breken. Designmeubilair voor iedereen, wereldwijd!

===================

Noot voor de pers:

Meer informatie over Workbrands: Simone Heinen 040 235 1813 of simone@workbrands.com
Meer informatie over Machielsen: Jouke de Jong 050 3093162 of jouke@machielsen.nl

Kijk ook op www.workbrands.com en www.machielsen.nl