Wist je dit over tapijt reinigen?

In Nederland blijft het tapijt reinigen bij stofzuigen. Het bovenste vuil wordt dan uit het tapijt gezogen en het ziet er op het eerste gezicht best schoon uit. Niets is minder waar, in het tapijt blijft nog veel vuil achter. Dit is misschien niet zo goed zichtbaar maar het is niet goed voor de hygiëne in het gebouw van het tapijt. Ook zorgen zand en stof dat in het tapijt gelopen wordt voor een snellere slijtage van het tapijt. Het tapijt reinigen zou eigenlijk iets vaker moeten gebeuren in Nederland! In Nederland gebeurt het tapijt reinigen namelijk gemiddeld 1 keer per zeven jaar! In Amerika worden tapijten vaker gereinigd, namelijk gemiddeld 1 keer per jaar. Dat is beter voor het tapijt, beter voor de gezondheid en het ziet er mooier uit!

Er zijn drie verschillende manieren om een tapijt te reinigen.

1. De sproei-extractiemethode. Deze methode is een methode die veel wordt gebruikt bij tapijten met zware vervuiling. Bij de sproei-extractiemethode wordt met hoge druk water in het tapijt gespoten. Dit water zorgt ervoor dat het vuil in de onderste lagen van het tapijt ook loskomt. Het water wordt direct weer opgezogen door hetzelfde apparaat. In het water zit het losgeweekte vuil en daardoor wordt het tapijt grondig gereinigd, het onderste vuil wordt door deze methode ook meegenomen in de reiniging.
  2. De droogpoederreiniging. Deze methode wordt gebruikt om tapijten te reinigen zonder gebruik te maken van vocht. De droge reiniging geschiedt door middel van een vuil absorberend poeder. Dit poeder word in het tapijt geborsteld. Hier hecht het poeder zich aan het vuil. Door middel van geavanceerde technologie wordt het poeder uit het tapijt gehaald, al het gehechte vuil wordt meegenomen.
  3. De bonnetmethode. Waarschijnlijk de bekendste methode. Hier wordt het tapijt eerst behandelt met een speciaal reinigingsmiddel. Daarna wordt het tapijt gereinigd met een schrobmachine en synthetischepads die het vuil opnemen.

Het bedrijf dat u kan helpen met het reinigen van uw tapijt is Schoonmaakservice R. de Jong. R. de Jong bepaalt welke reinigingsmethodes het best passen bij uw tapijt! Neem contact op met R. de Jong schoonmaakservice om uw tapijt reinigen te laten doen!

gerardkempers