Wat te doen met autoschade

Het is de laatste tijd steeds drukker op de weg, en de kans op een aanrijding wordt dan wel vergroot. De auto’s zitten nou eenmaal dichter op elkaar en ook de snelheidsverschillen zijn groot. Het is dus weleens mogelijk om een aanrijding te hebben met je auto. Maar als dat nu gebeurt, wat moet je dan doen? Zeker kan dit voor problemen zorgen als dit bijvoorbeeld op de snelweg gebeurt. Dan staar je ergens waar niet zoveel in de buurt is. De schadeauto’s zullen toch ergens heen moeten om het verkeer weer goed door te laten stromen. Er zijn een aantal stappen die goed zijn om te doorlopen om niet in problemen te raken op het moment dat je met schadeauto’s te maken hebt.

Veiligheid

Ten eerste is het belangrijk om in veiligheid te zijn. Op het moment dat je op de snelweg een aanrijding hebt gehad, is het belangrijk om met de schadeauto’s op de vluchtstrook te gaan als dit mogelijk is. Zelf ga je achter de vangrail staan om volledig in veiligheid te zijn.

Mensen inschakelen

Pas nadat je helemaal in veiligheid bent kun je bepaalde mensen gaan inschakelen, het is goed om een bekende in te schakelen, maar de schadeauto’s moeten ook geborgen worden door een bedrijf. Hiervoor moet je wel Rijkswaterstaat inschakelen om een deel van de weg af te sluiten voor het geval dat nodig is, om een goed en eerlijk beeld te krijgen van de oorzaak wordt vaak ook de politie erbij gehaald. Dit is belangrijk voor de verzekering om de eventuele schade van de schadeauto’s te kunnen vergoeden.

Auto repareren

Als er bepaald is dat de auto gerepareerd kan worden, dan wordt dit gedaan door iemand die in de buurt gevestigd is. Dit is vaak een schadeherstel bedrijf. Niet alle schadeauto’s kunnen altijd worden vergoed, dit heeft te maken met de dagwaarde van de auto en de grootte van de schade.

gerardkempers