Troonwisseling voorziet nog grotere oranjegekte dan bij huwelijk

Nieuwsbericht: troonswisseling voorziet nog grotere oranjegekte dan bij huwelijk

Van Helden Relatiegeschenken uit Tiel maakt zich op voor een stormloop op oranjeartikelen door de aankomende troonswisseling. Daags na de bekendmaking van de troonsafstand door koningin Beatrix is het bedrijf al gestart met het bedrukken van onder meer mokken, t-shirts en caps, met daarop portretten van de aankomende koning Willem-Alexander en koningin Máxima. De troonswisseling wordt hét geefmoment van 2013. Voor alle Oranje artikelen bent u bij Van Helden aan het juiste adres!

Net als in januari en februari 2002, bij het huwelijk van prinses Máxima en prins Willem-Alexander, voorziet Van Helden Relatiegeschenken een omvangrijke hype. Directeur Arno van Helden: %u201CVeel bedrijven haakten destijds in op het huwelijk. We produceerden onder meer enorm veel mokken met een officieel portret van het koningshuis, ze waren niet aan te slepen. Met de ervaring van toen in het achterhoofd, zijn we vandaag gelijk gestart met voorbereidingen van de troonswisseling op 30 april. Het is een historisch moment en de verwachting is dan ook dat opnieuw veel organisaties erop willen haken. Wij anticiperen dat de inhuldiging van koning Willem-Alexander hét geefmoment van 2013 wordt. Bedrijven en instellingen zouden deze gebeurtenis aangrijpen om extra aandacht, naamsbekendheid en verkopen te genereren.%u201DRelatiegeschenken meer impact dan tv-reclameVan Helden%u2019s verwachtingen worden gestaafd door onderzoek van het Bureau Consumenten Onderzoek. Daaruit blijkt dat zeven van de tien Nederlanders het sympathiek vinden als een bedrijf zich verbindt aan Oranje. Wie wil inhaken, doet er goed aan om te kiezen voor relatiegeschenken en premiums. Uit onderzoek blijkt namelijk dat relatiegeschenken de hoogste attentiewaarde hebben ten opzichte van andere communicatieuitingen. Ruim 57% van de ontvangers van relatiegeschenken weten zich de naam van het bedrijf of merk te herinneren, tegen slechts 28% na het zien van een tv-commercial. Daarnaast is driekwart van de relatiegeschenken langer dan een half jaar in het bezit, met uitschieters naar twee jaar. Zeker praktische koopwaar, zoals pennen en mokken, worden geruime tijd gebruikt.

Wie bedenkt de leukste give-away?Rondom de troonswisseling op 30 april zullen naar verwachting veel bijpassende relatiegeschenken en premiums worden weggegeven. Van Helden werkt momenteel aan een overzicht van alle relevante artikelen en acties. Zo heeft het bedrijf al passende sleutelhangers in het assortiment, alsmede veel oranjeartikelen. %u201CUiteraard zullen we het assortiment uitbreiden met nieuwe, originele artikelen. Daarnaast hebben we hoge verwachtingen van ons kant-en-klare %u2018Relatiegeschenken Kroningspakket%u2019. Hierin zit alles wat klanten nodig hebben voor een onvergetelijk Oranjefeest op 30 april 2013. En vergeet de mokken met portret niet, die zullen opnieuw de deur uitvliegen%u201D, voorspelt Arno van Helden. %u201CWij zijn klaar om van de troonopvolging een mooi en vooral ook kleurig feest te maken!%u201D

(1 stemmen, gemiddeld: 5,00 van de 5)

Stefan Wijnen