Tips voor interne communicatie

Je moet blijven communiceren. Niet alleen informatie geven, maar ook ontvangen. De interne boodschap is hiermee één van onze speerpunten. Er moet telkens gekeken worden wat de situatie is, waar we staan en waar we naar toe willen om te bepalen wat de juiste strategie is om dit goed te ondersteunen.

Juist bij interne communicatie gaat het wel eens mis bij bedrijven en organisaties. Het moet van boven naar onder in de managementstructuur en andersom. En het moet ook van binnen naar buiten de eigen organisatie en andersom. Anders blijf je op je eigen eiland drijven.

• Houd je communicatie up-to-date
  • Alle geluiden moeten gehoord worden
  • Zorg dat je iedereen niet alleen bereikt, maar ook raakt
  • Intergreer interne en externe communicatie

Veel verandercommunicatie heeft geen enkele verleidingskracht. De beruchte ‘Dead by PowerPoint’ eist dagelijks vele slachtoffers. Creativiteit is het paard van Troje om aandacht te krijgen én houden.

Communicatie acteurs zijn acteurs die deze boodschap kunnen over brengen of juist een boodschap komen ophalen. Zij kunnen heel goed situaties aan voelen om zo hun woorden, stijl en sfeer aan te passen zodat de boodschap ook daadwerkelijk wordt overgebracht. Of weten als geen ander hoe je informatie uit mensen haalt zodat we samen kunnen werken aan een goed en gewenst eindresultaat.

Wil je mensen wijzen op hoe zij duurzamer kunnen handelen in hun werk? Dan gaan we daar samen op een leuke manier over nadenken. Met bijvoorbeeld een mobiele spelshow, een brainstorm boom, of misschien wel een video clip met de leukste ideeën?

Bezorgt u overlast in de buurt? Maak het goed en zeg sorry met bijvoorbeeld onze koffiedames die met hun koffiewagen gratis koffie uitdelen, sorry zeggen, mensen informeren en hun ideeën vragen voor de nieuw aan te leggen tuin.

Tijdens de dealerdag een diepere connectie leggen met uw dealers? Onze acteurs vertellen het verhaal dat ze bij blijft. De beleving nog meer kracht geven van uw merk of product.

Maar interne communicatie gaat vaak ook over gevoelige issues. Je moet in die gevallen oppassen met humor. Doe het niet te vaak, maar het werkt juist wel goed om men op een bepaald moment eens helemaal op het verkeerde been te zetten. Dat geeft ook wat lucht en herkenbaarheid aan de situatie. Bijvoorbeeld met acteurs die een paar dagen mee hebben gelopen en bepaalde sketches hebben vast gelegd in een video. Of een stand-up comedian die heel pakkend een zware interne bespreking luchtig en vol begrip kan afsluiten.

Wij horen graag waar u mee bezig bent om zo vrijblijvend met u mee te kunnen denken in een maatwerk voorstel.

Dolf Bekx – Acteur.nl

Lachendelama

Wij zijn een theaterbedrijf gericht op communicatie en entertainment. We doen dit via twee vensters: Met De Lachende Lama verzorgen wij laagdrempelig entertainment voor bijvoorbeeld straattheaterfestivals, winkelcentrum entertainment, merkbeleving en feesten. Met Acteur.nl verzorgen wij acteurs en presentatoren voor zeer uiteenlopende projecten. Van live communicatie op een beurs of congres tot acteurs voor video voor sociale media en trainingsacteurs.