SuperOffice versterkt samenwerking met eMarketeer

SuperOffice is één van Europa’s meest toonaangevende Customer Relationship Management (CRM) leverancier, gericht op het MKB met een uitgebreid aanbod in verkoop-, marketing- en serviceoplossingen. eMarketeer is een cloud-gebaseerde marketing automatiseringsoplossing die complexe en geavanceerde marketingacties ondersteunt. In plaats van alles voor iedereen aan te willen bieden, streven beide partijen een partnerschap strategie na waarmee klanten de oplossingen kunnen kiezen die het beste bij hun behoeftes passen en naadloos met elkaar samenwerken.

De samenwerking tussen de twee bedrijven zal hun posities versterken op de Scandinavische en Centraal-Europese markt op het gebied van CRM en data-gedreven digitale marketing. De verbeterde samenwerking betekent dat de bedrijven hun productaanbod kunnen uitbreiden en een gezamenlijke oplossing kunnen aanbieden. Het doel is hun posities te behouden en samen sneller te groeien. eMarketeer heeft meer dan 1.100 klanten, waarvan ongeveer 300 de combinatie met SuperOffice hebben. SuperOffice heeft meer dan 6.000 klanten. De voordelen voor beide partijen zijn aanzienlijk.

“We werken al meerdere jaren samen en we zien een goede combinatie tussen beide oplossingen. De standaard integratie app die de twee oplossingen combineert, is beschikbaar in onze App Store. We weten dat veel klanten gelukkig zijn met de combinatie van deze oplossingen. De focus van SuperOffice blijft sterk gericht op de functionaliteit die verkoop-, marketing- en serviceprocessen ondersteunt. Met de geïntensiveerde samenwerking met eMarketeer bieden wij onze klanten een beter aanbod op het gebied van diepere en complexere marketing automatiseringsbehoeften,” aldus Gisle Jentoft, CEO van SuperOffice.

“Voor onze gezamenlijke klanten betekent dit dat we samen zorgen voor langdurige continuïteit en verdere ontwikkeling van onze uitgebreide integratieoplossing. De kracht van ons gezamenlijk aanbod is om de marketing- en verkoopteams op de meest efficiënte manier samen te laten werken,” aldus Michael Winbäck, CEO van eMarketeer.

De bedrijven zullen gezamenlijke marketing uitvoeren en klanten benaderen met collectieve verkoopinspanningen. Met de aanvullende expertise en technologie hopen de bedrijven hun klanten de mogelijkheid te bieden om data efficiënter te gebruiken, waardoor meer persoonlijke communicatie wordt gerealiseerd.

Echter gaat het niet om een soort fusie in juridische termen. SuperOffice en eMarketeer zullen hun respectieve kernactiviteiten verder ontwikkelen. Voor SuperOffice gaat het om CRM, met betrekking op marketing, verkoop en klantenservice, terwijl eMarketeer zich uitsluitend richt op marketing-oplossingen en marketingautomatisering.

“We hebben meerdere gemeenschappelijke klanten en een zeer sterke vraag naar een gezamenlijk aanbod. Veel klanten, die opzoek zijn naar CRM-systemen, zoeken ook naar marketingautomatisering en andersom”, aldus Gisle Jentoft.

Is deze diepgaande samenwerking de eerste stap naar een toekomstige fusie van SuperOffice en eMarketeer? “Er zijn geen dergelijke plannen. Dit is uitsluitend een commercieel georiënteerd partnerschap”, aldus Gisle Jentoft en Michael Winbäck.

SuperOffice

SuperOffice  SuperOffice is één van Europa’s succesvolste CRM leveranciers. Onze software helpt bedrijven en medewerkers bij het realiseren van een hogere omzet, sterkere marketing en een hoogwaardige klantenservice. Ruim 11.000 bedrijven maken dagelijks gebruik van SuperOffice CRM.