SP Loopt uit in laatste opiniepeiling

Peiling 29 juli

SP loopt uit op VVD, PVV zakt

De Buzzpeil social media opiniepeiling van deze week laat zien dat de SP flink uitloopt op de VDD. Waar de SP 2 zetels wint, verliest de VVD er 1, respectievelijk staan de twee grootste partijen op 33 en 30 zetels. De PVV heeft de stijgende trend doorbroken en komt met 2 zetels verlies uit op 21 zetels.

CDA zakt verder weg

De peiling van deze week laat verder zien het CDA weer een zetels verliest en uitkomt op 11 zetels. De PvdA verliest er 1 en komt op 21.

Partij voor de Dieren houdt vijfde zetel vast

De Partij voor de Dieren behoudt ook in deze peiling de 5 zetels. Met 1 zetel winst is Groen Links terug waar de partij ooit begonnen is op 5 zetels.

D66 blijft stabiel

De aanhang van D66 blijkt al een tijd stabiel. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden kan D66 rekenen op 16 zetels.

Over Buzzpeil

Uitegbreide informatie over buzzpeil kunt u vinden op de website.
Buzzpeil is een 100% onafhankelijk initiatief van Bureau Spraakwater. Bureau Spraakwater richt zich op het versterken van het publieke debat en de mondigheid van het individu. Dit doen zij middels trainingen overtuigingskracht, de organisatie van debatten en de verzorging van debatworkshops.

kevin

Bureau  Spraakwater richt zich op het versterken van het publieke debat. Dit gebeurt  door het geven van debattraining, het organiseren van debatten en het  verzorgen van debatworkshops.