Revieuw: Elektrische Sigaret: Go-Vapour Lavatube

Inmiddels zie je ze steeds meer opduiken in het straatbeeld en in openbare gelegenheden. De elektrische sigaret is een,nieuw fenomeen in rokersland. Ook in de media zie je dat er steeds meer aandacht aan wordt besteedt. Graag wil ik mijn ervaring met jullie delen over mijn laatste aanschaf: de Go-Vapour Lavatube.

Voor diegene die het nog niet weten de elektrische sigaret is een elektrische versie van roken en wordt ook wel dampen genoemd. Door verwarming van een gloeispiraal wordt er een vloeistof (ook wel E-liquid genaamd) verwarmd die je inhaleert als een waterdamp. Deze E-liquids zijn er in verschillende smaken en nicotinesterktes, maar je kunt ze ook krijgen zonder nicotine. Qua smaken zijn er 10 tallen soorten te verkrijgen die je ook weer onderling met elkaar kunt vermengen. Zo heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om allerlei tabaksmaken aan vullen met een vleugje aardbei, cappuccino of zelfs energy- drink.

Nadat ik inmiddels al vele malen had geprobeerd om te stoppen met roken en na de zoveelste poging het eigenlijk helemaal zat was werd ik door een bekende getipt om eens een elektrische sigaret te proberen. Hij wist mij te vertellen dat dit een perfecte manier was om te stoppen met roken en dat je het nicotinegehalte langzaam kon afbouwen. Hij gaf mij een kortingskaartje van de webshopwww.go-vapour.nl en hier bestelde ik mijn eerste elektrische sigaret de eGo-T CE4. Dit schijnt de meest verkochte elektrische sigaret te zijn en ideaal voor de beginnende damper. Na mijn bestelling had ik hem de volgende dag al in huis. Direct uitpakken en dampen maar. Vanaf die dag heb ik geen sigaret meer aangeraakt omdat het vanaf het begin direct goed beviel. Ondanks dat de eGo-T CE4 goed beviel werd ik toch aangetrokken tot een andere elektrische sigaret, namelijk de Lavatubebeter bekent als” het dampkanon”.

Als je de Lavatube ziet is het een stoer robuust apparaat waar je mee voor de dag kunt komen. Ik heb voor de zwarte uitvoering gekozen maar hij is ook in stainless steel te verkrijgen. De Lavatube wordt standaard geleverd met twee zware batterijen van 2200 mah zodat je altijd een reserve hebt als de ene leeg is. Deze batterij heeft ruim voldoende power om een dag mee te dampen. Daarnaast wordt de Lavatube geleverd met een Protank clearomizer en een verwisselbare coil (gloeispiraal) en een oplader voor de batterijen. Wat de Lavatube zo bijzonder maakt is dat je de stroomsterkte kunt regelen, waardoor je zelf kunt bepalen hoeveel damp je produceerd. Je kunt hem instellen tussen de 3 en 6 volt en dit met stapjes van 0,1 volt naar boven of naar beneden. Doordat de Protank clearomizer een verwisselbare coil heeft hoef je enkel de coil te verwisselen als deze vervangen dient te worden en niet zoals bij de eGo-T CE4 de gehele clearomizer. De Lavatube is heel makkelijk te bedienen je instellingen zijn duidelijk af te lezen via een digitaal display, hierop kun je ook nog zien hoeveel trekjes je verbruikt. De Lavatube kost 69,95 bij www.go-vapour.nl , maar dit heb je in enkele weken terugverdiend ten opzichte van gewone sigaretten.

Tot slot

Ik ben nu inmiddels al bijna een jaar van het roken af en dat bevalt prima. Dampen is voor mij een prima oplossing gebleken, ik voel me beter en het scheelt me enorm in de portemonnee. Kortom ik kan het iedereen aanraden.

(1 stemmen, gemiddeld: 5,00 van de 5)

Go-Vapour

Go-Vapour is de webwinkel het leveren van elektronische rookwaren en aanverwante artikelen. Wij staan garant voor hoogwaardige, veilige producten tegen een scherpe prijs en snelle levertijden. Onze E-liquids zijn in Duitsland gefabriceerd en worden onder strenge condities gefabriceerd. Tevens zijn onze E-liquids gekeurd door meerdere vooraanstaande laboratoriums waaronder Eurofins Duitsland. Go-Vapour beschikt over uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van elektrisch roken. Een goede service naar onze klanten staat bij Go-Vapour hoog in het vaandel. Onze klantenservice afdeling staat binnen de openingstijden altijd voor u klaar om u te helpen met problemen of vragen. Mede hierdoor geven onze klanten ons een hoog tevredenheidcijfer en ervaren ons bedrijf als persoonlijk en zeer klantgericht. Voor elektronisch roken en de beste e-sigaretten gaat u natuurlijk naar Go-Vapour