Reload3D nieuwe speler in de Nederlandse 3D printmarkt

De nieuwste ontwikkelingen in de wereld van 3D printer filament zijn bij Reload3D verkrijgbaar. Er bestaat ook de mogelijkheid voor bedrijven of particulieren tot het opgeven van 3D print opdrachten. Vanaf begin september opereert deze onderneming vanuit zowel Zandvoort als Apeldoorn.

Gebruiksvriendelijke webshop

Via een online webshop brengt Reload3D zijn producten en diensten aan de man. Reload3D verkoopt allerlei verschillende soorten en kleuren filament voor 3D printers. Dit zijn kunststoffen waarmee je met een 3D printer 3-dimensionale prints maakt. Dit 3D printen gebeurt bijvoorbeeld in een flexibel, bijna rubberachtig materiaal, maar ook is er een kunststof waar hout in is verwerkt. Print je hiermee, krijgt de 3D print niet alleen het uiterlijk van hout, maar ook de geur, is het te schuren en ook te zagen. “Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden als het aankomt op 3D printen. Wij van Reload3D richten ons vooralsnog op de kunststoffen,” aldus Aaron Hasselt, medeoprichter van Reload3D.

Printservice

Via de webshop neemt Reload3D daarnaast opdrachten aan van particulieren en bedrijven die graag hun ideeën in 3D uit willen laten printen. Denk hierbij aan reclame uitingen, of een 3D beeltenis van een familielid of huisdier.

Toekomstvisie

In de toekomst gaat Reload3D zich ook richten op de verkoop van onderdelen van 3D printers en wellicht ook op het aanbieden van complete 3D printers. Verder gaan ze demoavonden en workshops organiseren om mensen kennis te laten maken met 3D printen.

Profiel

Reload3D is een startende onderneming die bestaat uit twee goede vrienden die sinds een aantal jaren zich intensief bezighouden met de wereld van het 3D printen. Een is woonachtig in Apeldoorn, de ander in Zandvoort. De missie van Reload3D is om 3D printen in Nederland naar een hoger level te tillen. Dit door middel van kwalitatief hoogwaardig 3D printer filament en 3D printservice aan te bieden tegen concurrerende prijzen, ondersteund door een goede klantenservice.

Aaron Hasselt

Webshop die filament verkoopt voor 3D printers. Daarnaast worden ook 3D print opdrachten uitgevoerd.