Persbericht Climatedeals.nl

Opening van ‘markt doorbrekende’ webshop climatedeals.nl

Oirschot – Na het succes van de webshop www.ledzbuy.nl besluit moederbedrijf Tools and Storage tot het lanceren van een nieuwe online shop: www.climatedeals.nl. Op deze site wordt een keur van producten verkocht om het klimaat in een omgeving te reguleren.

De initiatiefnemers praten over de site: “We geloven dat de klant online koopt wegens drie essentiële redenen, namelijk voor gemak, voor de beste prijs en voor snelheid in zowel het bestelproces als tijdens de uitlevering van een product.” Aldus Dennis Touw, de online marketeer achter climatedeals.nl. “Hier hebben wij de site dan ook op ingericht. De site is voorzien van alle functionaliteiten waar een moderne webshop aan moet voldoen, een heldere navigatie, een sectie volledig geweid aan klantenservice en uitgebreide omschrijvingen en technische gegevens bij ieder product. Echter, wat de webshop onderscheidt is de virtuele toonbank. De bezoeker kan een product vanuit iedere pagina rechtstreeks op de toonbank slepen om deze op een later moment af te rekenen, een innovatieve maar ook natuurlijke manier van handelen, vergelijkbaar met hoe het fysieke afrekenen bij een bijvoorbeeld een supermarkt werkt.”

Airconditioners, ventilatoren, heaters en absorptiedrogers zijn slechts een kleine greep uit de producten die climatedeals aanbiedt in deze nieuwe webshop. De eerste selectie van de shop bestaat uit een assortiment van 90 producten, allen van gerenommeerde A-merken als Master, Econo-Heat en Bestron. Climatedeals.nl richt zich op zowel de consument als de zakelijke gebruiker.

Erwin van Spijk, eigenaar van Tools and Storage, spreekt van een nieuwe mijlpaal in de historie van het bedrijf: “We merken steeds meer dat er een verschuiving in de bedrijfstak gaande is, offline verkoop gaat tegenwoordig hand in hand met online verkoop. Waar de laatste jaren internet vooral gebruikt werd voor oriëntatie, gebruikt de zakelijke klant en zeker ook consument het internet nu ook in de andere stappen van het koopproces, tot de daadwerkelijke verkoop aan toe. Vandaar dat er nu al meer dan 40.000 webshops zijn in Nederland. ” Erwin van Spijk vervolgt: “Van oudsher is de markt voor klimaatcontrole een ouderwetse markt, waarbij de verkoop vooral via persoonlijk contact gaat, door het openen van deze shop hopen we deze markt de toekomst in te tillen.”

De webshop is te bezoeken op http://www.climatedeals.nl