Osmo geeft drie weken lang korting op hun educatief spelsysteem

Amsterdam, 22 maart 2021 Om Pasen te vieren geeft Osmo – het bekroonde spelsysteem voor iPad waar kinderen spelenderwijs mee leren – tot en met 11 april korting op alle uitbreidingen en starter kits.

Van 22 maart tot en met 11 april krijgen klanten in de Osmo online shop, maar ook via Bol.com en Amac.nl maar liefst 25 procent korting. Deze korting geldt voor alle Osmo uitbreidingssets en voor alle Osmo starter kits. Starter kits bundelen de apps en de fysieke spelstukken met de Osmo base die je nodig hebt om de games te spelen. Wanneer je al een Osmo base hebt. Ideaal dus voor mensen die voor het eerst een Osmo spel aanschaffen.

Verbeelding tot leven brengen

Osmo spellen brengen de creatieve verbeelding van kinderen tot leven, en combineren hun liefde voor schermen met de tactiele, hands-on interactie die ze nodig hebben om zich te ontwikkelen. De ‘Reflective AI’ technologie zorgt ervoor dat de iPad camera de fysieke objecten die voor het apparaat liggen kan ‘zien’. De games reageren op wat zich voor de tablet afspeelt, waarmee de digitale omgeving en fysiek spel naadloos in elkaar overgaan. Deze techniek is de eerste in z’n soort; Osmo geeft kinderen een blanco doek om zichzelf te uiten en te leren door middel van fysiek spel.

Hoe Osmo werkt zie je in deze video:

** EINDE PERSBERICHT **

Beeldmateriaal

Kijk hier voor productfoto’s, sfeerbeelden en video.

Mediacontact:

alessandra@buffpr.com

De Osmo kits worden gedistribueerd door Mondeno Benelux B.V.
Ga voor meer informatie naar: http://www.mondeno.nl/contact

Over Osmo

Tangible Play Inc. – het bedrijf achter Osmo – is in 2013 opgericht door ex-Google engineers Pramod Sharma en Jerome Scholler. Het Osmo spelsysteem brengt digitale gameplay en fysieke interactie samen tot een leuke en gezonde speelervaring voor alle kinderen. De Osmo-wereld omvat twaalf titels, waaronder Super Studio, Coding Awbie, en Masterpiece, die kinderen respectievelijk creativiteit, coden, en tekenen leren. Het hoofdkantoor van Osmo staat in Palo Alto, Californië. Doe mee aan het Osmo-plezier op PlayOsmo.com. Osmo is onderdeel van BYJU’S – The Learning App.

Sharma en Scholler willen met Osmo een leuke en gezonde speelervaring creëren die speciaal ontworpen is voor hands-on spel voor zowel jongens als meisjes. Het systeem is anders dan alle technologie die onze kinderen in hun leven tegenkomen. Kinderen staren, swipen en tappen niet op icons. Met Osmo worden ze aan het denken gezet. Ze spelen en leren in de echte wereld en zien die creaties tot leven komen.

Pediatrisch onderzoek toont aan dat schermtijd alleen geen garantie is voor succes. Meer en meer leerlingen hebben last van een verzwakte motoriek, en kunnen niet langer een potlood goed vasthouden. Osmo bouwt een wereld van hands-on spelervaringen die de geest van kinderen voeden door hun verbeeldingskracht te ontketenen. Het bedrijf brengt fysieke middelen naar de digitale wereld via augmented reality en de gepatenteerde Reflective Artificial Intelligence.

De AI-technologie wordt gecombineerd met klassieke leermethodes voor een holistisch leersysteem waar kinderen, ouders en onderwijzers wereldwijd van houden.

Het ontwerp van Osmo trekt een brede leeftijdsgroep aan en met een grote verscheidenheid aan beschikbare accessoires is er meer dan genoeg om kinderen bezig te houden. De Osmo-ervaring moedigt kinderen aan om hun creativiteit, ondernemendheid en STEM-vaardigheden te ontdekken, samen met de meer traditionele ervaringen als rekenen, spellen, en natuurkunde.

De unieke aanpak van het bedrijf heeft de aandacht getrokken van speelgoed en educatie grootheden als Mattel, Sesame Ventures en Houghton Mifflin, die door een strategische investeringen de iconische producten voor de hedendaagse familie en klaslokalen willen versterken.

Erkenning
Tot op heden is Osmo uitgeroepen tot een van Time Magazine’s Best Inventions, hebben ze een Parents’ Choice award gewonnen, zijn ze winnaar van de prestigieuze Oppenheim award, en waren ze finalist voor Toy of The Year 2016. Osmo wordt in meer dan 42 landen verkocht, geleverd via negen internationale distributiecentra, en wordt omarmd door meer dan 30.000 scholen.

Meer weten over Osmo? Kijk dan op playosmo.com.

Alen Sirovica