Orthomoleculaire therapie bij Immens Vitaal

3
2260

0

De Orthomoleculaire kPni therapie is een jonge tak van geneeskunde welke nu ook toegepast wordt bij Immens Vitaal. Daarnaast worden ook ander behandelwijzen toegepast waaronder Atlascorrectie, NAET allergie-therapie, Levend Bloed Analyse, Fyto-therapie en Poly-energetische therapie.

Wat is de Orthomoleculaire therapie?

Orthomoleculaire therapie wil niets anders zeggen dan kijken naar wat het lichaam aan voeding nodig heeft om optimaal te kunnen functioneren. Het is een behandelingsmethode waarbij gekeken wordt hoe voedingspatronen en daaruit volgende tekorten aan essentiële voedingsstoffen veroorzakers zijn van ziektebeelden. De voedingssupplementen die bij deze methode gebruikt worden zijn alle van natuurlijke oorsprong, het gaat hierbij om supplementen als vitaminen, mineralen, enzymen, aminozuren, en essentiële vetzuren.

Grondlegger van de Orthomoleculaire geneeskunde is de tweevoudig nobelprijs-winnaar professor Linus Pauling.

Wat betekend kPni therapie.

KPni staat voor Klinische Psycho Neuro Immunologie. Het is de wetenschap over hoe organen en orgaansystemen  met elkaar communiceren door biochemische en neurale processen. Verstoring in het ene orgaansysteem kunnen gemakkelijk tot gevolg hebben dat ook een ander orgaan gaat disfunctioneren. Niet alleen voeding verzaakt deze storingen: ook stress en trauma’s zijn belangrijke factoren bij het ontstaan van allerlei (chronische)aandoeningen.

De methode

– Door een uitgebreide anamnese en e.v.t testen analyseren wij uw klachten

– Wij maken u bewust van de samenhang tussen klachten, voeding en stress

– Advies en e.v.t behandeling van emotionele klachten

– Advies over verantwoorde voeding

De orthomoleculaire methode die wij gebruiken grijpt terug op de principes van het paleodieet

Dit is de voeding die de mens gebruikte voordat de schaalvergroting in landbouw en voedingsmddelenindustrie welvaartsziekten deed ontstaan.

Dit dieet is niet bedoeld om af te vallen maar streeft een gezonde levenswijze na. Dat u daarbij afvalt is mooi meegenomen.

Meer info op http://www.immensvitaal.nl