Op zoek naar bouwwerk in Zuid-Nederland?

Werken in de bouw

Als je een bouwopleiding hebt gevolgd, is het natuurlijk vanzelfsprekend dat je daarna in de bouw aan het werk wilt gaan. Maar dit is niet altijd even makkelijk. In deze huidige tijden is het soms moeilijk om werk te vinden dat goed bij je past. Dit komt mede door de economische crisis die officieel uiteraard afgelopen is, maar nog wel een impact heeft op de arbeidsmarkt. Toch zijn er verschillende manieren waarop je werk kunt vinden in het Zuiden van Nederland.

Vacatures Bergen op Zoom

Een van die manieren is zoeken naar vacatures in het zuiden des lands. Je hebt verschillende websites waar heel vacatures opstaan. Het is te adviseren om hiermee te beginnen. Op die manier kun je kiezen tussen alle vacatures en kijken wat voor soort werk echt iets voor jou is. Een nadeel is dat ze in deze vacatures vaak vragen om een aantal jaar ervaring. Zeker wanneer je net start op de arbeidsmarkt is dit een lastige kwalificatie om aan te voldoen. Dus Vacatures Bergen op Zoom is niet altijd een goede optie .

Uitzendbureaus

Als je net begint op de arbeidsmarkt is het vaak gebruikelijk om naar uitzendbureaus toe te gaan. Bij een uitzendbureau kun je namelijk snel aan het werk, ook wanneer je minder ervaring hebt. Een nadeel van een uitzendbureau is dat je niet altijd veel keuze hebt en soms banen zal moeten accepteren die niet altijd bij je passen. Of bijvoorbeeld banen die onder je niveau zijn. Dit kan erg jammer zijn, maar op de lange termijn erg verstandig want op die manier kun je ervaring opdoen. Met die ervaring heb je weer meer kans op ander soort werk dat meer bij je past. Dat is natuurlijk ideaal en voordelig.

Via via

Wat ook een goede manier is om via via aan een baan te komen. Als je werk in de bouw aspireert, is het ongetwijfeld zo dat je al mensen in de bouw kent. Je hebt bijvoorbeeld stage gelopen. Dit is een groot voordeel want via die connecties is het makkelijker om een baan in de bouw te vinden. Ze kennen je namelijk al en als je wordt aanbevolen bij een werkgever door iemand die je kent, ligt het meer voor de hand dat je een dergelijke baan krijgt. Want de persoon staat dan voor je garant en die wil zijn imago niet schaden. Via stages is het uiteraard ook mogelijk om aan een baan te geraken. Er zijn veel mensen in het zuiden van Nederland die stage hebben gelopen en vervolgens ergens een baan kregen aangeboden. Dat is ideaal, want dan ken je het bedrijf al en waarschijnlijk vind je het daar dan ook leuk qua sfeer. Op die manier kun je steeds verder doorgroeien.

Sanne Vermeulen