Ondernemend Hoeksche Waard presenteert zich op Fenexpo in Gorinchem.

Het is  ongeveer een jaar geleden dat Johan Roobol van WHW-Bedrijven en Marjolijne van ’t Hof van Action Call Marketing bij Johan in zijn kantoor  hebben zitten brainstormen over een manier om de bedrijven uit de Hoeksche Waard nader tot elkaar te brengen en zich ook  gezamenlijk mee naar buiten toe te presenteren.

In december 2011 heeft dit geleid tot een straatje “Bedrijven Hoeksche Waard” op de beurs Business2Business-dagen in Ahoy te Rotterdam. Met een 20-tal bedrijven heeft de Hoeksche Waard zich daar gepresenteerd aan alle bezoekende ondernemers. Ondanks de wat tegenvallende bezoekersaantallen bleek de opzet toch een succes te zijn. Niet alleen hebben de deelnemers van het “Hoeksche Waard straatje” daar nieuwe contacten opgedaan, ook heeft dit de saamhorigheid en onderlinge samenwerking sterk bevorderd.

Naar aanleiding van dit succes is in samenwerking met Remy Versnel van de Persgroep voor de 2e maal in de deze opzet deelname een beurs. Maar nu op de Fenexpo die deze week van dinsdag t/m donderdag in Gorinchem werd gehouden. Deze keer is het echter niet alleen straat met bedrijven uit de Hoeksche Waard geworden, maar 1 groot plein met als insteek het zaken doen in de Hoeksche Waard te promoten.

Op dit plein hebben niet alleen de bedrijven zich gepresenteerd. Ditmaal deden ook alle 5 de Hoeksche Waardse gemeenten mee, zodat niet alleen het ondernemen in de Hoeksche Waard maar ook het wonen en recreëren onder de aandacht werd gebracht. Een complete promotie om bedrijven van elders ook te interesseren om zich in de Hoeksche Waard te gaan vestigen, zodat er meer werkgelegenheid ontstaat en hierdoor wellicht een bijdrage om de vergrijzing van de Hoeksche Waard tegen te gaan.

De service truck van Simon van der Mark van het gelijknamige transportbedrijf, die aan de Dakar Rally heeft deelgenomen, stond als middelpunt op het plein en diende als trekpleister. De beurs is erg druk bezocht en opvallend was de gezellige en ontspannen sfeer.

Omdat op een succesvolle beurs kan worden terug gezien, willen Johan Roobol en Marjolijne van ’t Hof,  dit concept verder vorm gaan geven en uitbouwen. Het idee is om meer beurzen te gaan bezoeken en met deze Hoeksche Waardse Promotietour bedrijven buiten de eigen regio te interesseren voor ondernemen, wonen en recreëren in de Hoeksche Waard. Alle bedrijven die dit concept van promoten ook wel zien zitten kunnen zich voor een volgende beurs aanmelden bij Action Call Marketing, telefoon  0186-623206 of info@acmtelemarketing.nl.

Marjolijne van 't Hof

Ik heb een telemarketing bureau en een telefonische antwoordservice. Daarbij organiseer ik verschillende evenmenten voor ondernemers om hun netwerk te vergroten.