Mensink in bestuur Bouwbasic

Gonard Mensink van Bouwbedrijf Mensink neemt per 1 januari 2013 plaats in het bestuur van Bouwbasic. Dit is het opleidingsbedrijf voor de nieuwe generatie timmerlieden, metselaars, tegelzetters en voegers uit de regio’s Raalte, Deventer en Zutphen. Bouwbasic is eigendom van de gezamenlijke aannemers uit deze regio’s en staat voor een grote uitdaging. Door het teruglopende werkaanbod is het namelijk lastig om opleidingsplaatsen te vinden voor alle leerlingen, waardoor de kans bestaat dat zij te weinig praktijkervaring opdoen op de bouwplaatsen. Daarnaast kiezen jongeren steeds minder vaak voor techniek, waardoor technische opleidingen steeds breder worden.

TechniCampus
Mensink: “Op dit moment is de uitstroom uit de sector bijzonder groot, en is het opleiden van vakmensen bij veel bouwbedrijven op een laag pitje komen te staan. Dit is voor de toekomst van de sector een slechte zaak.” Om het tij te keren gaat Bouwbasic deelnemen aan de TechniCampus. Dit is een initiatief van de gemeente Deventer en vormt een overkoepelend opleidingsbedrijf voor de bouw, groot en klein metaal en voor installatiewerk. TechniCampus werkt hiervoor samen met het ROC Aventus, de Saxion Hogeschool en waar mogelijk met de Universiteit Twente.

Investering
Bouwbedrijf Mensink is een erkend leerbedrijf en hecht veel waarde aan het opleiden van nieuwe vakmensen. Het bedrijf is op dit moment bezig met het opleiden van zes jongeren. Mensink: “Dit kost relatief veel tijd maar dat betaald zich op de lange termijn vanzelf weer terug. Mede omdat vrijwel iedereen zijn opleiding binnen het bedrijf heeft gehad, is de saamhorigheid en de betrokkenheid van de medewerkers bijzonder groot. Daardoor kan ons bedrijf zich op dit moment onderscheiden in de markt en tegen concurrerende prijzen werken.”

—————————————–
Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Gonard Mensink via telefoonnummer 06-53151875. www.mensinkbouwbedrijf.nl, www.bouwnaarwens.nl

Zie ook: http://www.mensinkbouwbedrijf.nl/mensink-bestuur-bouwbasic/

Bouwbedrijf Mensink

Bij Bouwbedrijf Mensink leg jij je bouwwensen in handen van een creatief, herkenbaar en inspirerend bouwbedrijf met een eigen gezicht. Bij ons staat jouw wens centraal en is elk project uniek. Laat je inspireren op onze website of neem direct vrijblijvend contact met ons op.