Makan Indonesia en Thebe sponsoren het WFP

MOERGESTEL – Soraya Schilleman zet zich middels Makan Indonesia in voor het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de Verenigde Naties in Indonesië. ”Het WFP is in Nederland nog vrij onbekend en daar wil ik wat aan doen”, aldus de directrice.

Park Stanislaus is wonen met zorg, vrijwilligerswerk is een belangrijk en essentieel onderdeel van Thebe. De vele vrijwilligers geven persoonlijke aandacht en zorg, daarmee leveren zij een bijdrage aan een kwalitatief goed leven van de cliënten.

Jaarlijks worden de vrijwilligers extra in het zonnetje gezet, deze maand organiseren mw. Dielen en mw. Verdijk van Park Stanislaus een tweetal bijeenkomsten, waar Makan Indonesia uitgebreide Indonesische rijsttafels serveert aan de vrijwilligers en medewerkers, het restgedeelte van de opbrengst gaat naar het WFP voor Indonesië.

“Een organisatie staat niet alleen in de samenleving. Steeds meer ondernemingen zien dat in en proberen op hun beurt een steentje bij te dragen aan een betere wereld, wij zijn enthousiast verrast door de kwaliteit van het Indonesisch eten in combinatie met een sponsorproject tijdens de feestdagen”, aldus mw. Dielen van Thebe.

Makan Indonesia bezorgrestaurant en catering steunt het World Food Programme in Indonesië in de strijd tegen honger. Bij elke bestelling van een rijsttafel wordt een schoolmaaltijd gedoneerd, bij grotere bestellingen of cateringopdrachten doneren zij 10 of meer maaltijden aan het World Food Programme in Indonesië.

Bij grotere bestellingen verkrijgt men een voucher waarmee men een reis kan winnen, tijdens de vakantie worden tevens de projecten in Indonesië bezocht.

In Indonesië lijden veel kinderen aan ondervoeding. Het WFP is gestart met het uitdelen van schoolmaaltijden, deze worden bereid met lokaal verbouwde producten. Door de betrokkenheid van boeren en ouders profiteren niet alleen de kinderen maar de gehele lokale gemeenschap van deze actie. Elk jaar voedt het WFP meer dan 90 miljoen mensen in 70 verschillende landen.

Kijk voor meer informatie op www.makanindonesia.nl en/of www.wfp.org/countries/indonesia.