LTT Smart PI brengt energieverbruik werkplek terug van 600 naar 20 kWh per jaar

EMMELOORD – De PC én de vaste telefoon vervangen door één klein praktisch apparaatje en daarmee 580 kWh per jaar, per werkplek, besparen. Dat is wat de LTT Smart PI doet, naast een snellere en slimmere verbinding leggen met software, telefonie en kantoorapplicaties die in de cloud draaien op de LTT Smart Desktop. Het Internet of Things (IoT) stopt voortaan ook de energieverspilling op de werkplek. En in de portemonnee houd je per werkplek € 120 over.

‘Gewoon de stekker uit de standaard pc trekken en plug en play met de LTT Smart Pi. Eenvoudiger kunnen we het niet maken’, glundert Edwin Muller van Let Things Talk. ‘Het is voor bedrijven die veel werkplekken hebben en jaarlijks meer dan 50.000 kwh elektriciteit verbruiken dé gemakkelijkste manier om snel energie te besparen. Deze bedrijven zijn sinds juli dit jaar wettelijk verplicht om energiebesparingen te realiseren én de overheid hierover te informeren.’

‘Geen gedoe meer’

Zo ook bij Fourpoints. Het was voor Remco van Vliet een van dé redenen om zijn standaard PC de deur uit te doen. ‘We hadden eerst zelf servers in huis, wat een hoop werk met zich meebracht. Niet alleen het beheer ervan, maar ook het regelen van softwarelicenties. Dat was steevast een gedoe en dat wilden we niet meer. We wilden ons richten op onze core business, de business intelligence. Onze 25 medewerkers willen bezig zijn met applicatie integratie en migratie, en het verzorgen van managementinformatie via analytics. Daarom hebben we onze werkplek naar de cloud verplaatst, toen we de LTT Smart Desktop ontdekten.’

‘Nu hebben wij geen beheerskosten meer op de werkplek, de licenties voor onze software worden geregeld en al onze applicaties zijn snel en eenvoudig op te roepen via de LTT Smart PI. En dat apparaatje is ook nog eens AVG oké, want er staat geen data op. En dat geeft veel rust bij mij. Het is zonde van de hardware als het gestolen wordt, maar onze data, én de data van onze klanten, zijn altijd veilig. Dat is immers opgeslagen in de cloud achter een dikke beschermingslaag.’
Telefonie

De volgende stap die Remco zal zetten is het toevoegen van telefonie aan de LTT Smart Desktop. ‘Onze vaste telefoons en telefoonlijnen gooien we ook het kantoor uit. Dat zijn energieslurpers die niet meer van deze tijd zijn. Daarmee gaan we, na onze verhuizing, extra energie en euro’s besparen, want ook bellen doen we voortaan via de LTT Smart PI’, vertelt Remco.
‘We hebben al proeven gedaan en de verbinding was kraakhelder, Het mooie ervan is dat we onze mobiele telefoons kunnen gebruiken terwijl het kantoornummer getoond wordt. Dat is fijn, want dat staat toch net wat professioneler. Bovendien is het net als de applicaties flexibel in te stellen op wat we nodig hebben. Ook het aantal telefoonverbindingen kunnen we met één klik opschalen of afschalen.’

Slim werken in het kwadraat

Professioneel werken staat gelijk aan weinig energie verbruiken. Het kan efficiënt, het kan effectief, en het kan met dezelfde of zelfs betere kwaliteit. ‘Bij Let Things Talk weten we hoe bedrijven slim kunnen werken in het kwadraat. Het Internet of Things biedt ongekende mogelijkheden en wij weten ze toe te passen, zodat bedrijven alleen energie verbruiken wanneer dit echt nodig is.

Over Let Things Talk

Let Things Talk (LTT) is het voorbeeld van een coöperatief model in een modern jasje dat bedrijven en overheden ondersteunt in het adopteren van het Internet of Things (IoT) in hun bedrijfsproces. brengen expertises op zo’n manier bij elkaar dat kant-en-klare IoT-oplossingen uw idee realiseren, en daarmee daadwerkelijk bijdragen aan een betere wereld en gestroomlijnde bedrijfsprocessen.

De overheid verplicht bedrijven in actie te komen en controleert sinds1 juli actief. De overheid helpt ook via diverse regelingen en subsidies voor de vroegkomers die investeren in energiebesparende maatregelen. Bij Let Things Talk weten we dat het lastig is daar een weg in te vinden, maar ook daar hebben we een oplossing voor.

letthingstalk

Bespaar tijd, geld en energie door het inzetten van sensoren en displays. Wij maken u gebouw intelligent en kunnen uw werkplekken een stuk slimmer en veiliger maken en laten uw medewerkers hierdoor effectiever werken. Zo levert Let Things Talk concrete innovatieve oplossingen aan organisaties rondom actuele maatschappelijke thema\'s, zoals klimaat, privacy en de energietransitie. Let Things Talk is de provider van oplossingen op het gebied van het Internet of Things (IoT) in samenwerking met een netwerk van partners (LTT eco-systeem), waarmee wij kennis en mogelijkheden van IoT breed in de markt zetten. Let Things Talk is het voorbeeld van een Coöperatief model in een modern jasje. https://www.letthingstalk.nl