Lancering platform voor ontmoetingen met maatschappelijk Nederland

Nederland bezuinigt en dat is te voelen in de maatschappelijke sector. Zorg, onderwijs, cultuurinstellingen en goede doelen hebben het steeds moeilijker. Hulp uit het bedrijfsleven en steun van particulieren kan hierin een oplossing bieden. Yes We Care lanceert een nieuw landelijk platform waar het bedrijfsleven en particulieren kosteloos met maatschappelijke organisaties kunnen kennismaken en wil hiermee maatschappelijke betrokkenheid in Nederland stimuleren.

Het platform
Het platform www.yeswecare.nl is een initiatief bedoeld om maatschappelijke organisaties in Nederland een professionele stem te geven richting mogelijke sponsors en donateurs. Op het te lanceren platform kunnen Nederlandse nonprofit organisaties -werkzaam in uiteenlopende sectoren zoals zorg, onderwijs, cultuur, sport en maatschappij- kosteloos hun behoeften duidelijk maken. Door middel van de vier kernbehoeften kennis, tijd, materialen en geld kunnen bedrijven en particulieren in één oogopslag zien waar zij mee kunnen helpen en direct hun hulp aanbieden aan organisaties van hun keuze.

Niet alleen geld

In het licht van de terugtrekkende steun van de overheid en de economische recessie is het voor Nederlandse maatschappelijke organisaties belangrijker dan ooit om steun te vinden bij het nationale bedrijfsleven en particuliere donateurs. Dat steun niet altijd in financiële vorm hoeft te zijn, blijkt uit de mogelijkheid om ook met kennis, tijd en materialen ondersteuning te bieden. ‘Iemand kan met inhoudelijke vakkennis vaak veel meer betekenen voor een maatschappelijke organisatie dan met een eenmalige geldelijke donatie. Kennis doneren is daarnaast ook veel leuker, omdat men direct betrokken wordt bij de uitvoering van de organisatie.’ aldus Yes We Care.

Innovatief

Een dergelijk platform waar men kan zoeken naar de behoeften van maatschappelijke organisaties bestond nog niet. Wil men sponsoren of hulp aanbieden, dan verzandt men vaak in onduidelijke zoekresultaten op internet, of is het niet overzichtelijk welke organisaties met welke zaken te helpen zijn. Daarnaast ontbreekt het bij veel maatschappelijke organisaties aan marketing- en communicatiekennis en middelen, waardoor uitingen niet aansprekend genoeg zijn. Door middel van de ontwikkeling van dit platform kan iedereen een professionele uiting creëren richting mogelijke sponsors en donateurs en de kans op hulp vergroten: www.yeswecare.nl.

Floor Wijburg