Investeerders in een goede toekomst

Om aan geld te komen voor de financiering voor uwbedrijf kunt u op zoek gaan naar investeerders. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. U kunt zelf op zoek gaan naar een investeerder, maar u kunt ook de investeerder uw bedrijf laten zoeken. U kunt een financier aantrekken, maar ook meerdere. U kunt het door bedrijven of particulieren laten doen. Kortom, vele mogelijkheden voor een lening op maat.

Lening door middel van crowdfunding

Een manier van investeerders zoeken is crowdfunding. Zoals de naam als zegt zoekt u een crowd, een aantal geïnteresseerden, om uw bedrijf te voorzien van geld (funden). Via internet kunt u deze investeerders aantrekken. Met crowdfunding bepaalt u zelf het bedrag alsmede de voorwaarden. Samen met uw investeerders komt u overeen wat het rentepercentage zal worden. U heeft dus bij dit hele proces het touw in handen.

Bedrijfsfinanciering via private equite

Er zijn vele bedrijven die graag willen investeren in kleinere, snelgroeiende bedrijven. Deze investeerders hebben veel overeenkomsten met beleggers. Zij kunnen investeren in bedrijven die zowel bedrijf genoteerd zijn, als mede in bedrijven die niet op de beurs voorkomen. Juist voor deze laatste categorie is veel vooronderzoek nodig. Daarom is het belangrijk dat u met een goed gefundeerd interessant plan komt. Er moet voor een investeerder natuurlijk aannemelijk lijken dat er een groot rendement in de investering zit.

Een geschikte bedrijfsfinanciering

U kunt ook via het internet op zoek naar een particuliere investeerder. Genoeg mogelijkheden. Welke u kiest is afhankelijk van de grootte van uw bedrijf, het te realiseren bedrag en natuurlijk uw voorkeur. Er zijn financieringen tot stand gekomen door crowdfunding tot wel 50.000 euro. Er zijn ook vele MKB bedrijven die uitgegroeid zijn tot welvarende stabiele bedrijven doordat er in een eerder stadium grote bedrijven geld hebben geïnjecteerd via private equite.

Julia Naaktgeboren

Julia Naaktgeboren is 28 jaar en houdt zich bezig met de financiele wereld en alle bijbehorende aspecten. Zo schrijft ze in haar vrije tijd artikelen gerelateerd aan financiele leningen, maar geeft ook haar kritische blik op beleggen.