Holland International Piano Competition

Den Haag, 25 augustus 2014, Stichting HIPC organiseert een internationaal pianoconcours voor jonge talentvolle pianisten tot en met 21 jaar in Den Haag van 1-3 januari 2015.  Stichting HIPC wil jonge pianisten ondersteunen en stimuleren bij hun muzikale opleiding en deze talenten helpen te ontwikkelen tot succesvolle pianisten mede door aan deelnemers concerten in Europa aan te bieden maar ook door workshops en masterclasses van professionals op het vakgebied aan te bieden.

Tijdens het concours zullen jonge nationale en internationale talenten hun kwaliteiten laten zien en horen in twee rondes, een voorronde en een finale.  Het concours bestaat uit 3 leeftijdscategorieën, Categorie A: tot en met 10 jaar, Categorie B: 11-15 jaar en Categorie C: 16-21 jaar. In de voorronde zullen maximaal 70 deelnemers hun kwaliteiten laten zien en in de finale op 3 januari 2015 zullen de 3 beste uit elke categorie het podium nemen.

De talenten zullen gejureerd worden door een vakjury bestaande uit: Albert Mamriev, succesvol internationaal concertpianist wonend in Hannover, Philippe Raskin, internationaal concertpianist en bekend door Raskin&Fleischmann duo wonend in Brussel en Denise Lutgens, internationale concertpianiste, pianodocente en oprichtster van Stichting HIPC wonend in Den Haag.

Het concours wordt gesponsord door Fazioli Dealer, Evert Snel uit Werkhoven, hierdoor zal tijdens het hele concours een exclusieve Fazioli Concertvleugel beschikbaar staan voor de deelnemers, uiteraard voor iedere pianist een genot om te mogen bespelen.

Deelnemers kunnen zich vanaf nu tot en met 14 november 2014 aanmelden via de site. Voor meer informatie stuur ons een e-mail hollandpianocompetition@gmail.com of kijk op onze website www.hollandpianocompetition.com

hipc

Stichting Holland International Piano Competition ondersteunt en stimuleert jonge nationale en internationale piano talenten bij hun muzikale ontwikkeling en vorming tot succesvolle pianisten door het aanbieden van concerten in Europa en workshops en masterclasses door vakmensen.