Hoe moet je het perfecte logo laten maken?

Voor elk process is het nodig om ergens te beginnen. Bij logo’s begint het allemaal bij het inhuren van een goed logo ontwerp bedrijf of grafisch ontwerper. Het idee van het logo komt natuurlijk vanuit de gedachten van de maker. In deze gedachten/brainstorm beginnen de concepten en ideeën voordat deze naar de buitenwereld worden gecommuniceerd. Zodra er eenmaal een goed idee is ontstaan, zal het gemakkelijker zijn om dit met de ontwerper te overleggen en hen hier in te sturen. Je kan natuurlijk ook de ontwerper(s) volledig de vrije hand geven en maar kijken waar ze mee komen, dit kan nog wel eens heel interessant zijn. Een goede grafische ontwerper ontwerpt daarom ook verschillende logo’s. Dit creeert een platform voor een uniek logo zonder een idee vanuit iemand anders.

U kunt uw logo laten maken door zoveel bedrijven; soms ziet u door het bomen het bos niet meer. Graag geven we u wat tips:

1 Veelzijdigheid: Er is zoveel competitie tegenwoordig; met als resultaat dat je het beste een duidelijk idee kan hebben wat je ermee wilt bereiken, die ‘allround’ is en uniek. Een merk met een grote reputatie moet zich meer concentreren op het het logo omdat dit als eerste opvalt en het moet blijven hangen in de gedachten van de klanten. Het moet op zodanige wijze, dat het zou werken als een belangrijk component van een organisatie / bedrijf als wel om zijn identiteit. Een logo moet reproduceerbaar zijn met behulp van procedures, structuren en processen.

2. Grote ideeen: Heeft u inspiratie (gekregen) voor het logo? Heeft u goede ideeën gezien wat uw logo moet kunnen uitstralen? Probeer hier meerdere malen rustig over na te denken en te reflecteren, het is uw logo wat u moet presenteren aan uw klanten. Mede door dit logo begrijpen mensen uw dienst/bedrijf. De logo ontwerpers zullen u vast stimuleren in meerdere ideeën en laten zien op welke manier u uw bedrijf kan presenteren. Misschien is het handig om dit te laten zien aan verschillende mensen, en te vragen wat ze hiervan vinden. De meest eerlijke antwoorden, zullen voor u vast de doorslag geven.

3.Kleurgebruik: Logo’s kunnen op meerdere manieren gepresenteerd worden. Het algemene logo verschijnt meestal op de website, visitekaartjes en briefpapier. Maar heeft u bijvoorbeeld ook een applicatie? Dan is het gebruikelijk om de kleuren om te draaien, zodat er een mooie fullcolor achtergrond is.

4 Eenvoud: Wij zijn voorstanders van eenvoudige maar slimme logo’s. Niet te druk, niet teveel kleur en niet te veel verschillende stijlen. Een eenvoudig logo is over het algemeen sterk herkenbaar en het makkelijkste in gebruik in de verdere communicatie (huisstijl, website, drukwerk etc).

Veel succes met het zoeken naar het juiste bedrijf dat uw logo gaat maken. Probeer snel en direct te communiceren, uw eisen en specificaties zullen dan duidelijk zijn. Waardoor de logo ontwerpers gemakkelijker het logo voor u kunnen maken.

Logo Rivals

Logorivals make unique logo designs with a personal style, a design to be absolutely proud of. on