Herstel Burnout – Fase Van Uitrusten En Opladen.

Herstel burnout kun je niet afdwingen.

In deze fase van je eigen verschijnselen burnout weer opruimen is het van wezenlijk belang dat je je de tijd ervoor gunt. Dat je je overgeeft aan de oververmoeidheid symptomen. Deze fase moet je echt uitrusten en weer opladen. Ik ben normaal niet zo van het moeten maar hier wel.

We hebben zoveel te doen, hebben, doen, hebben, doen, hebben doen gedaan dat we het niets doen en de leegte die we dan voelen niet meer aankunnen. Het niets doen even voelt niet meer fijn zelfs. We moeten vooruit van ons zelf.

Herkent u zich? En eerlijk gezegd onze cultuur heeft er ook nog een oordeel over als we even niets doen.

Herstel burnout is een heroriëntatie.

Als je ( tijdelijk) aan het “nietsdoen” bent, ben je heel hard aan het werk. Je geest en lichaam zijn, onbewust vaak, echt aan het opnieuw instellen van wat nu. Een heroriëntatie op je situatie en je eigen leven. Je vermoeidheid geeft je de ruimte om letterlijk te liggen, te rusten en neer te dalen in jezelf en langzaam te focussen op hoe nu verder.

Dit is min of meer een onbewust proces wat zich gewoon voltrekt. Dit kan een hele poos duren en is voor ieder persoon anders. Gun iemand zijn tijd voor zijn herstel burnout. Er is overigens wel een verschil met lui zijn en/of uitrusten en opladen.

Van vermoeidheid naar fit en vol van energie zijn.

Binnen in jezelf daar gebeurt het. Daar is de basis waar je je bronnen vernieuwt. Je kan wel denken: bij mij is dat niet zo, en ik weet niet of ik er ook wel goed doorheen kom, probeer dan te denken: ik wil een gezond lichaam dat is alles. Ik wil fit en vol van energie zijn.

Als je je wil veranderd ben je aan het terugkeren en zal herstel burnout een feit voor je zijn. Je vermoeidheid gaat weg en energie komt ervoor terug.

Als je jezelf toestaat om het gewoon tijdelijk niet te weten hoe te moeten doen, ben je op weg naar het tijdstip dat je het weer weet. Letterlijk gaat de kraan weer open dan. Het zal weer gaan stromen in je en je voelt letterlik de energie weer opkomen.

We nemen zulke periodes vaak zo zwaar maar het zijn gewoon levensprocessen die er soms even bij horen om een positieve verandering te krijgen. Wees er zelfs maar dankbaar voor dat je eigen systeem dit samen met je doet. Je lichaam geeft de signalen en jij met je bewuste geest mag er iets mee doen. En samen kom je er doorheen.

Als u serieus op zoek bent om uw eigen herstel burnout “in goede banen te leiden” kunt u GRATIS brochures ontvangen vol met tips om direct te starten met fit en vol van energie te zijn.

Tenzij u dat al bent natuurlijk.

Trendflow

Henk en Caroline zijn een stel die u kunnen en willen leren met het reduceren van uw eigen stress-,burnout- en overspannen klachten. Zij hebben veel ervaring in het bedrijfsleven en de sociale sector. Zij studeerde Stress Management en hij Social work. Vraag de GRATIS stress vrije brochures nu aan en laat al uw stress klachten snel achter u. Henk & Caroline.