Goud mag binnen afzienbare tijd nieuwe piekkoersen tegemoet zien

In september 2011 bereikte de goudprijs een historisch piekniveau boven 1920 dollar per troy ounce. Op dat moment verwachtte iedereen dat de ‘sky the limit’ zou blijken te zijn. Het zag er namelijk naar uit dat de goudmarkt voor eeuwig en drie dagen goed op dreef zou blijven. Maar eens te meer bleek dat het spreekwoord ‘bomen groeien nooit tot in de lucht’ wel degelijk een grond van waarheid bevatte. Goud ging door een periode van stevige correctie en slechts in de eerste weken van dit jaar klaarde de lucht opnieuw op.

Recent ging het opnieuw wat minder met het goud, het niveau van 1220 dollar per troy ounce werd aan een test onderworpen. Maar daar hoeven we ons niet echt ongerust over te maken wanneer we de analisten mogen geloven. Sommige van die analisten blijven onveranderd optimistisch over de evolutie van de goudprijs. Goud mag binnen afzienbare tijd zelfs nieuwe piekkoersen tegemoet zien, zo verzekert ons Peter Boockvar. Die Boockvar is een man die in de Verenigde Staten een veel grotere naambekendheid geniet dan aan deze kant van de Atlantische Oceaan.

Als hoofdanalist van Lindsey Group is hij er vast van overtuigd dat de goudprijs de kaap van 1900 dollar per troy ounce binnen afzienbare tijd niet alleen kan ronden maar zelfs doorbreken. Boockvar is er namelijk heilig van overtuigd dat we aan de vooravond van een nieuwe bull markt voor de edelmetalen staan. Het is eigenlijk alleen nog maar de vraag wanneer die zal beginnen. In dat verband kan de monetaire politiek van de Amerikaanse centrale bank een doorslaggevende rol spelen. Want Boockvar gelooft nooit dat de tijd voor een omslag aan het rentefront al is aangebroken.

In zijn visie kan men alleen bearish zijn op de goudmarkt wanneer men gelooft dat de FED haar basisrente met 100 tot 200 basispunten zal verhogen, een scenario dat in zijn ogen geen schijn van kans maakt. Het streven van Janet Yellen om de rente in haar land te normaliseren, is volgens hem dan ook ten dode opgeschreven. Het moment dat de financiële markten dit gaan beseffen, zal het moment zijn dat de goudprijs klaar staat om te vertrekken. Want op dat moment zal eindelijk beseft worden dat de centrale banken machteloos zijn geworden.

Belangrijk is nu tijdig fysiek goud of zilver aan te kopen nog voor de prijzen exploderen. Fysiek goud kopen of fysiek zilver kopen kan u via Europese GoudStandaard. Zij hebben het grootste aanbod aan de beste prijzen en hoogste kwaliteit.