Europees kampioen handboogschieten Rick van der Ven tekent sponsordeal met Silverside t/m de Olympische spelen van 2016

Software implementatiebureau Silverside gaat de komende drie jaar Europees kampioen handboogschieten Rick van der Ven actief ondersteunen. In het clubgebouw in Schaijk is vandaag de handtekening gezet onder de sponsorovereenkomst waardoor een ontwikkelfonds beschikbaar is gekomen. Van der Ven kan zich hierdoor nog beter voorbereiden en focussen op grote internationale wedstrijden met als hoofddoel kwalificatie voor en maximaal resultaat tijdens de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.

Rick van der Ven kwam afgelopen zomer tijdens de Olympische Spelen in Londen onverwacht in het vizier door een verdienstelijke vierde plaats in de eindrangschikking. Kort daarna werd het weer even stil rondom zijn persoon. “Grappig genoeg stond er een aantal weken geleden een artikel in het Algemeen Dagblad met de kop \’Niet één sponsor heeft zich gemeld voor OS-held\’. Ik kon toen nog niet vertellen dat ik 3 maanden geleden al in gesprek was geraakt met Silverside\”, aldus een glimlachende Rick.

Belangrijke bekerwedstrijden zijn vaak ver van huis. Antalya, Las Vegas, Medellín, Shanghai, het zijn zomaar wat plaatsen waar de belangrijke wereldbekerwedstrijden plaatsvinden. \”In Silverside heb ik een partner gevonden die mij verder kan helpen in mijn persoonlijke ontwikkeling op een manier die bij me past. En dat gaat mij helpen om me te kunnen blijven meten met de absolute wereldtop\”, aldus Rick van der Ven.

“Een aantal maanden geleden legden we voor het eerst contact en de klik was er eigenlijk meteen. Rick is een fantastische sportman en bovendien heel puur in zijn beleving”, aldus Effy Shkuri, managing partner van Silverside. \”Hij wil gewoon het maximale uit zichzelf en zijn gereedschap halen en dat is precies waar wij voor staan als bedrijf. We geloven in zijn missie als sportman en met deze overeenkomst kunnen we hem betreffende een groot aantal zaken ontzorgen”, aldus Roland Driesen, oprichter van Silverside.

Zijn eerst komende internationale wedstrijd onder deze overeenkomst is de Indoor World-Cup van 18 t/m 20 januari in Nimes (Fr) direct gevolgd door die in Las Vegas (USA) van 08 t/m 10 februari, waar tevens de finale van de Indoor World-Cup zal plaats vinden.

Over Rick van der Ven

Rick van der Ven (Oss, 14 april 1991) is sinds 8-jarige leeftijd handboogschutter. In 2009 won hij bij het WK junioren een zilveren medaille. Twee jaar later werd hij bij het WK junioren individueel vierde, met het team derde en met het gemengde team tweede. In mei 2012 werd hij in Amsterdam zowel individueel als met het Nederlands team Europees kampioen met de boog. Hij nam afgelopen zomer in Londen voor het eerst deel aan de Olympische Spelen, waar hij de vierde plaats behaalde.

Over Silverside
Silverside is opgericht in 1998 en werkt met 21 professionals vanuit Gouda. Met de 3G methodiek worden digitale samenwerkingsomgevingen geïmplementeerd op basis van Microsoft SharePoint en IBM Collaboration software en wordt het gebruik daarvan gegarandeerd.

Janneke Kamhoot

We nemen verantwoordelijkheid voor de adoptie van uw Microsoft SharePoint of IBM Software platform. Met onze doelgerichte 3G aanpak bieden we u een garantie op het gebruik.