De kracht van relatiegeschenken – weet u ervan?

Ieder bedrijf heeft er mee te maken, bedenken op welke wijze je het beste je (potentiële) klanten kunt bereiken. Er zijn veel verschillende communicatiemiddelen om uw doelgroep te bereiken, maar de kunst is om een middel te kiezen dat effectief is en een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Wat kiest u? Adverteren op sites of kranten, een billboard langs de snelweg, een tv- of radioreclame of kiest u toch voor relatiegeschenken. De hoofdreden dat mensen relatiegeschenken verkiezen boven andere vormen van adverteren is dat het mes aan twee kanten snijdt. Aan de ene kant versterkt u uw verhouding met uw relatie door het geven van een leuk geschenk, aan de andere kant loopt diegene rond met jouw bedrijfsnaam en dat zorgt voor gratis reclame. Uit onderzoek is gebleken dat het overhandigen van relatiegeschenken (bedruk met uw logo) de maximale attentiewaarde hebben. Hierdoor blijft uw boodschap langer hangen en is uw resultaat bijzonder. Bij het geven van relatiegeschenken zult u blije gezichten zien en positieve reacties ontvangen. Dat is belangrijk want u wilt uw klant, gast, lid of relatie in de toekomst nog een keer terugzien.

Pennen bedrukken
Een artikel dat heel vaak als relatiegeschenk gegeven cadeau gedaan wordt zijn pennen. Een promotiepen si een ideaal relatiegeschenk door de aard, een pen wordt namelijk heel frequent gebruikt en komt ongeveer in 7 verschillende handen. Vanwege deze reden zijn bedrukte pennen al vele jaren het meest verkochte relatiegeschen. Over de hele wereld worden ze gebruikt in allerlei soorten branches. Relatiegeschenk.be heeft een zeer uitgebreid assortiment aan relatiepennen, u heeft keuze uit maar liefst 185 verschillende soorten.

Stefan Wijnen